יום רביעי, 12 באפריל 2023

שלמה שפירא: "לשנה ירוקה!"

שלמה שפירא

"לשנה ירוקה!"


"לשנה ירוקה" - מאחלים לנו גם במוצאי חג הפסח הזה.
שיטעו המידות ויחתרו עד תחתית הזיקנה
כי איכפת לי, היפהופ ואני מאושר
חלום קטן בקשתי - להשתין על בעיותיי בקלות...

כל העולם שמסביבי "אמריקה אמריקה"
ב- "שפע נפתלי" אמריקה כרגיל
בקושי דואגים למלא שקי חול, לא מחזקים בתים תמימים, לא מכינים מקלטים
אפילו אני 
נסיתי להציע לזרוע שורות שורות של פרחים מכל הסוגים ולהבהב אור משמני מאור מכל הסוגים אך יושב בפינה ומהבהב שירים.

סקרנות לא רק בפרח.
הסקרנות ב- "לוטו" המתמסטל מארמון הפרח, להרגיש "גיטינג האיי האיי" getting high, getting stoned...

נזכרתי - כאשר הייתי במעברה, חשבתי שחשוב לנגן בכינור (ניצול-שואה לימד את בנו הצעיר כינור) ושנים לאחר מכן המורה שלי להיסטוריה בתיכון, כמעט שינה את האלוהים שלי - שפינוזה שפינוזה - כל-כך היה האיי-האיי בשבילי עד למעלה מעל הראש.
היום - אני מבין איך אדם שעבר "שואה" מסוגל ללמד אחרים "שפינוזה-יהודית",
כנראה, "פרסונה" טבועה ביושרו של אדם ובתעופת האור שבו.
תרבחו ותסעדו ולשנה ירוקה!

12.04.2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!