יום שלישי, 28 בפברואר 2023

שלמה שפירא: מדינת היהודים - המדינה איננה ואני אנה אני בא

שלמה שפירא

מדינת היהודים - המדינה איננה ואני אנה אני בא

בעיר הרצליה דאגו שרחוב ישא שם "מדינת היהודים". "מדינת היהודים" (בגרמנית: Der Judenstaat) הוא ספר מאת בנימין זאב הרצל, בו הוא משרטט את חזונו למדינת יהודים יצרנית. "מדינת היהודים" גם הייתה אוניית מעפילים שהגיעה לחופי ארץ ישראל באוקטובר 1947 ובה 2664 מעפילים ומסעה אורגן על ידי המוסד לעלייה ב' של "ההגנה". מטח / המרכז לטכנולוגיה חינוכית הוציא לאור ספר על "ניסיון של פתרון מודרני לשאלת היהודים".

"ברנדה כהן" מדריכת טיולים שהדריכה קבוצות תיירים נוצרים בארץ (בעיקר) וגם בעולם ומסקנתה: "מנסיון ומעקב ממושך אחרי התופעה, ברור לי שיש גם חוגים נוצריים שעדיין לא קיבלו את העובדה שישראל היא מדינה אוטונומית וריבונית." (מעריב: ה- תשיעי בשבט 1990).

לא רק הפלשתינאים ועוד אסלאמיסטים נוספים בעולם, גם פה ושם ציבורים מדתות שונות בעולם לא מקבלים כעובדה את מדינת היהודים אז טוב ש- יו"ר רע"ם מנסור עבאס קם והצהיר: "מדינת ישראל היא מדינה יהודית וככה היא תישאר. השאלה היא מה המעמד של אזרח ערבי במדינת ישראל".

לאחרונה - "מדינת היהודים" מסתבכת - החשש שמדינת היהודים תהיה בדרך ל- "מדינת הלכה" שאינה מוליכה ל- "הפרדת הדת מן המדינה", דבר שיוליך אל שוקת שבורה בקשת הרחבה עם כל האפשרויות הפוליטיות, שאפשרה את הקמת מדינת ישראל היהודית על כל גווני תושביה.

מ- שירת הסטיקר

הדג נחש ואהובה עוזרי
מילים: דוד גרוסמן
לחן: אמיר בן עמיגיא מרדודוש קלמסיאיא כהן אהרונובמשה אסרףשאנן סטריט ושלומי אלון

...מדינת הלכה - הלכה המדינה
מי שנולד הרוויח
יחי המלך המשיח
יש לי בטחון בשלום של שרון
חברון מאז ולתמיד
ומי שלא נולד הפסיד
חברון אבות
שלום טרנספר
כהנא צדק
CNN משקר
צריך מנהיג חזק
סחתין על השלום, תודה על הבטחון
אין לנו ילדים למלחמות מיותרות
השמאל עוזר לערבים
ביבי טוב ליהודים
פושעי אוסלו לדין
אנחנו כאן הם שם
אחים לא מפקירים
עקירת ישובים מפלגת את העם
מוות לבוגדים
תנו לחיות לחיות
מוות לערכים...

המדינה איננה ואני אנה אני בא


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!