יום שלישי, 14 בפברואר 2023

שלמה שפירא: להתחיל מאפס

שלמה שפירא

להתחיל מאפס

 

ח"כ דודי אמסלם: "זה נכון שרובנו עובדים אצלכם בבתים ומנקים לכם את הגינות..." , "ראש הממשלה נתניהו הוא שליחו של הקדוש ברוך הוא".

אז מה נעשה כולנו עכשיו דודי אמסלם? נתחיל מאפס? האם אפשר שנתחיל מאפס? ומה עם הצעירים שמרגישים היום פחות מאפס

חשוב היום מאוד האפס – אפס הוא לא סתם ספרה שימושית, אלא הספרה היחידה בעלת היסטוריה משלה. מן האפס / הלא כלום / השום דבר / ה- נאדה, נהיה מכוונים מדויקים ממוקדים יציבים בנפש בפוליטיקה ובמשפט, לא מבולבלים, נתחיל מנקודת המוצא - עת עלו לארץ ישראל יהודה הלוי, יהודי תימן, בילויים ועליות – ראשונה, שנייה, שלישית ושורדי השואה ועולי ארצות ערב...

פוליטיקה חשובה, אך גם פיזיקה חשובה, פוליטיקאי מגיע לכנסת בלי קורס הכנה, ואינטלקטואל הרוצה ללמוד פיזיקה מתחיל ללמוד בקורס "פיזיקה אפס" ומן הכלום אל הקצת אל המלא אל הנצח...צריך ללמוד הרבה - גם כל חברי הכנסת ודודי אמסלם ביניהם, כדי שחברי הכנסת יהיו טובים במקצוע הכנסתאות.

לאור מה שאני שומע ולאור מה שאני מרגיש, אפסו כוחותיי, כוחות יותר משמונים שנה ואני מרגיש עד כמה אני/אנחנו קרוב/קרובים לאפס, כאילו לא שינינו דבר בארץ שלנו. בואו ונציב שני ניצבים מן האפס: אמת וצדק, מן הכלום אל הקצת אל הנצח.

ובעולם:

"חרסון" האוקראינית לומדת על בשרה איך לומדים להתחיל מאפס – בלי חשמל, בלי מים, בלי חימום ממשיכים לחיות ומודים לאל שנשארו בחיים.

והקדוש ברוך הוא – כדאי שנעזוב אותו לדברים קשים יותר מחוץ לארצנו.

כׇּל־הַגּוֹיִ֖ם כְּאַ֣יִן נֶגְדּ֑וֹ מֵאֶ֥פֶס וָתֹ֖הוּ נֶחְשְׁבוּ־לֽוֹ׃

(ישעיהו, מ. פסוק כ"ז) / בפסוק זה יש גם ערך יחוסי וערך החלטי המשקפים חשיבות בין אדם לזולתו.

14.02.2023

 

 


תגובה 1:

  1. ידידה (ב.ע.) כתבה לי: ""האמת, אני כבר חודש ימים לא בארץ, כך שאין לי מושג מ- "דודי אמסלם וחבורתו" ""
    עניתי לה : "תיהני, טוב להיות היום מחוץ למקום שהופך חנטרישי". מנקודת ראות אחת - יש דגש על אי רצינות, על לדבר שטויות. (חנטריש - 1. בלוף, דברים בטלים , להדם. 2. דבר נטול ערך, גרוע.)

    שלמה שפירא

    השבמחק

תודה רבה!