יום שני, 18 באוקטובר 2021

שלמה שפירא: מחסרונות ניתן למצוא יתרונות

שלמה שפירא

מחסרונות ניתן למצוא יתרונות


יופי לא חסר לך
חסר לך אופי שיגיד לך שיש בך יופי.

גוף נפש נשמה ואני
עייף עייף
כלב חתול סולם גבוה עייפים
רק המוות נסוג מעייפות החומר
יש מאמינים בתחיית המתים, דבר נפלא מבחינת החומר
חומר משנה צורה לובש צורה, מתהווה נפש מתגבשת נשמה
למלך לעני גם אני
שוב תישאל שאלה: "מי אני".

תנערו אותי לא מן האבק, אלא ממה שהאבק נשם
תנערו אותי לא מן הדת, אלא ממה שהדת הוסיפה
תנערו אותי לא מן הכסף, אלא ממה שתוך הכסף מעולל
תנערו אותי לא מן הנשק המגן, אלא מן הנשק המשתולל...

הייתי מבקש לדעת מה עבר ומה נשאר במסמר קטן חלוד שבאקראי מצאתי זרוק ברחוב.

אני מאמין שיש אלוהים.

18.10.2021

6 תגובות:

  1. גם אני מכירה בקיומו של אלוהים, זה תלוי איך מפרשים אותו

    רחל הדר,
    18.10.2021, 9:49

    השבמחק
  2. התרשמתי מהשיר, כל הכבוד

    יפה סוזי,
    18.10.2021, 10:36

    השבמחק
  3. כל שנבקש לו יהי

    ברכה עשת,
    18.10.2021, 10:28

    השבמחק
  4. "אלוהים" זה השם שנתנו לכוח מאחורי בנית וארגון היקום, כך או כך אם נאמין או לא הוא קיים.
    העייפות היא משני סוגים:
    1. עייפות פיזית - עושים אמבטיה, הולכים לישון והכל עובר.
    2. עייפות נפשית - היא המכבידה על האדם כי ממשיך לחשוב על הדברים הקשים המעיקים לו. אם היה יכול לעצור קוו המחשבות לרגע ועושה מיון בבעיותיו, יגיע בהחלטה לנטרל רגש בבעיותיו, בבעיות שאין ביכולתו לתקן ולהתחיל לחיות את הרגע הנוכחי מבלי לחשוב על אתמול שלשום השייכים לעבר.
    החיים יהיו הרבה יותר קלים ומאושרים.

    קטי סלומון,
    18.10.2021, 10:48

    השבמחק
  5. כן יש אלוהים שמכוון הכול מלמעלה

    שושי שיוביץ,
    18.10.2021, 11:17

    השבמחק
  6. אהבתי את נושא השיר והמשמעויות . יש בודאי איזה "כח" שמניע אותך ליצירה. אם אין אני לי מי לי. אתה מתחיל את יומך מוקדם בבוקר ומעלה על הכתב הרהורים . אני בטוחה שאחרי שאתה משחרר את הכתוב, אתה רגוע ומלא פעילות ליום חדש.

    בברכה
    רנה



    השבמחק

תודה רבה!