יום שלישי, 12 באוקטובר 2021

שלמה שפירא: פרופורציות - "הכול או לא כלום" - זה העולם היום.

שלמה שפירא

פרופורציות - "הכול או לא כלום" - זה העולם היום.


בשביל להבין אני מוכן ללמוד אפילו מעומר אבן ח'טאב. אותו מצביא ומופסיר מבית אומיה שחי בתקופתו של הנביא מוחמד, בתקופת החדית' (התורה שבעל-פה אצל המוסלמים). בילדותי קראתי סיפור בספר לימוד על עומר אבן ח'טאב שהיה עובר מבית לבית לראות ממה ואיך הם מתקיימים, ופעם ראה אדים יוצאים מבית אחד, הוא נכנס לאותו בית ורואה שיש רעב בבית וסיר עם אבנים על האש כדי לשדר ליושבי הבית ולסביבה שיש אוכל בבית...זה היה בתורה שבעל-פה אצל המוסלמים.

בפרקי אבות שלנו - "כל ישראל יש להם חלק בעולם הבא", גם אם אכלת בחייך אבנים ואמרת לעצמך "אלג'ועאן יאאכל חג'אר" (הרעב אוכל אבנים), היה לך חלק בעולם הבא.

היום העולם השתגע, בני אדם משתגעים לכסף - כסף כסף כסף! רעבים מאוד מאוד לכסף! "הוא חושב שאני הכספומט שלו", "היא חושבת שאני הכספומט שלה"...

מה היה לפני הכספומט: או שעבדת ויש לך כסף, או שהיה מישהו נדיב אליך והיה לך כסף, או שאכלת יום-יום לחם-גבינה-בצל, או הסתובבת עם כסף בכיסים וסמוי היית, ענווים היינו יורשי הארץ - בצניעות לפני הכספומט - צניעות, בצנעה, צנוע/צנועה, צניעות אנושית, צניעות מקומית, צניעות ארצית, צניעות ממסדית...בהערכה לא-מופרזת - צניעות אינה מחייבת אותנו להכחיש את תרומתנו על אחרים.

צנוע של פעם - הסתפק במועט, לא ניקר עיני אחרים, עזר מבלי לקבל פרס, אדם השמח בחלקו, אדם שצובר זכות בחשבונו בעולם הבא,.. 

היום - השפע לכולנו - סמים סמים סמים, בני-אדם מוחקים ערכים, אין בושה, לא חשים אשמה . כהו מאוד מאוד חושינו.


12.10.2021


3 תגובות:

תודה רבה!