יום שבת, 31 בדצמבר 2016

שלמה שפירא (המשורר): "בלגוטרה"! מדברים ומדברים על שלום אך השלום ויחסי שכנות אינם "בלגוטרה"

שלמה שפירא

"בלגוטרה"! 
מדברים ומדברים על שלום אך השלום ויחסי שכנות אינם "בלגוטרה"
כתבה שלי בעיתון "הצופה" מיום ה', ט"ז באב תשס"ג, 14.8.2003


נביל שעת' הציע לאחרונה לשר סילבן שלום להכריז על הפסקת אש קבועה ("הפסקת האש תימשך עשרות שנים"), והשר שלום הגיב 
ש- "לא תהיה התקדמות בלי פירוק תשתית הטרור".
דבריו של שעת' לא היו "פיקחות לשונית בשביל להתקדם הלאה" (מושג שהטביע שמעון פרס אצל הפלשתינים מן המשׂאים והמתנים שלו), דבריו מזכירים לי קניית דברים מ"חיסולים" שאצל יהודי עיראק קוראים לזה "בלגוטרה", כלומר קנה משהו מהר ובלי לבדוק "על המזל",ובעונת האבטיחים זה כמו לבחור אבטיח שלא על הסכין. 
וראו איזה פלא, שעת' מדבר על הפסקת אש קבועה ו- אחמד טיבי מציע להפסיק את האש על ידי הקמת מדינה דמוקרטית אחת בין הירדן לים התיכון. 
היו מספר פיגועים קשים מאד מאז ההחלטה על "השקט" וישנם עשרות התראות לפיגועים. ולמרות התיווך המצרי ואלמותו של ערפאת ל"חבורות הצעירים" (כך מוגדרים ה-"מחסלים" על ידי מנהיגים פלשתינים) יש נשק והרבה נשק בגדה וברצועת עזה והפלשתינים ממשיכים לצבור נשק וחומרי חבלה ולהכין חגורות נפץ כדי לפגוע בנו. השיח' יאסין אומר עליהם, שאלה הצעירים שלא נרתעים לא מחיסולים של ישראל ולא יירתעו גם מחיסולים של בכירי הרשות.
שעת' מדבר על הפסקת אש קבועה
ואחמד טיבי מציע להפסיק את האש
על ידי הקמת מדינה דמוקרטית אחת

בין הירדן לים התיכון

הרשות הפלשתינית לא תפחיד את הקיצוניים כמו "חמאס" לא תרתיע אותם וגם לא תוכל להוציא מהם את נשקם, כי כל מי שהרג או ניסה להרוג ישראלים, הינו לוחם-שחרור שמתפארים בו". כל מי שיעז לאסור פעיל חמאס, יוקע מיד כבוגד. הרחוב הפלשתיני, ולפי הסקרים 90% ממנו, סבור כך לגבי ההתייחסות לחמאס. אז איך הרשות תהפוך סמכותית ותהיה מסוגלת לקבל עליה נורמות מדינה שבדרך? כשהפלשתינים מעלים את ה"נכבה" כל יום וכל שעה בצורת אינתיפאדה מאיימת, איך אפשר שאנחנו נעזור ל"מסע השחרור להצלת זכויותיו הלאומיות והחוקיות" של העם הפלשתיני, שחוקיו מוות וטרור? 
חובה עלינו שבמשא ומתן המתקיים בינינו, צריך לעמוד על פירוק כל מחריבי השלום על נשקם ומזימתם, וכך יקום השלום. אין ישראל יכולה להסכים לנהל משא ומתן תחת אש איום בפצצות מתקתקות השכם וערב. קודם כל על הפלשתינים להרגיע את הצעירים מבית, ללמדם לאחוז בְּאֵת ולא בחרב. גם על שעת' מקובל בהצעתו שקודם כל להרגיע את המצב בשטח, לשפְּרוֹ ולאחר שהאנשים יירגעו תתחדש התקווה ורק אז יהיה ניתן לפעול בלגיטימיות נגד הגורמים הקיצוניים כמו חמאס.

כבר שבענו סיכומים על גבי סיכומים ומה יצא - לחם טוב אין! 
וצריך לזכור היטב היטב ששלום ויחסי-שכנות אינם עניין ל- "בלגוטרה".

14.08.2003

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!