יום חמישי, 1 בדצמבר 2016

שלמה שפירא: על השופט אברהם חלימה ע"ה - כתבה שפרסמתי ב- 27.01.2007 לאחר פטירתו / לזכור את האיש

שלמה שפירא

על השופט אברהם חלימה ע"ה
כתבה שפרסמתי בעיתון "הצופה" ב- 30.01.2007 לאחר פטירתו


בשבוע שעבר הלך לעולמו בגיל 88 , שופט בית המשפט העליון (בדימוס), אברהם חלימה, אשר היה פעיל בנושאים הקשורים לקרקעות המדינה. עוד ב-1952 היה פקיד מסדר הקרקעות לאזורי הדרום וירושלים וב-1955 ייצג את היועץ המשפטי לממשלה בוועדות מחוזיות לבניה ולתכנון ערים.
בנו של המנוח - מר שלמה חלימה סיפר לי שאביו שהיה יודע לרכב על סוס, ניצל בתחילת עבודתו המשפטית את הסוס בשנות החמישים כדי להגיע לישובים שתחבורה לא הייתה מגעת לשם כדי למלא את משימות עבודתו המשפטית. כך שבשתי רגליו העניות של המנוח (שהתייתם מאם בגיל שש ומאב בגיל ארבע עשרה והמשיך לימודיו בעיראק בכוחות עצמו, והצטיין בלימודיו התיכוניים והוכרז (גם בעיתון בבגדאד ) לראשון המצטיינים בתעודת הבגרות (בקאלוריה) בכל עיראק, דבר שאפשר לו להתקבל חינם לפקולטה למשפטים באוניברסיטת בגדאד.
צריך להדגיש ,ולא כפי שהיו וריננו עם מינויו לשופט בעליון, שפריצת דרכו כשופט בית המשפט העליון, הייתה בגלל היותו נציג מזרחי המשתלב בהגמוניה אשכנזית משפטית ,ולא כך הוא, אלא כזכות גדולה לשלב משפטן משכמו ומעלה בבית המשפט העליון.
הכרתי את המנוח מקרוב ושוחחתי עמו בביתו וגם בביתי ובמפגשים תרבותיים, ציבוריים, וחבריים ובאותם מפגשים בהם נכח, הרגשתי שעומד לפני/לפנינו איש חם ומקסים ,איש משפחה נאמן לאשתו ולמשפחתו, נעים הליכות, תלמיד חכם הבקי במורשת היהודית ומוקיר את המורשת היהודית-הבבלית, אוהב ספר (בנו סיפר לי שהעתיק ,לא אחת, ספר שלם אם הספר היה חשוב לו)

אומרים שמבני עניים תצא תורה ,ואני מוסיף בבני ענווים תהדר מלכות!

תגובה 1:

  1. 1.12.2016, 16:54
    שלמה היקר,
    הוא היה בן דודה של אמי והיו לי קשרים מאד יפים עמו. הוא בא לכל המפגשים
    הספרותיים שערכו לי באיזור ת-א. הנשיא שמגר סיפר לי עליו , שיבח והילל אותו
    על כישוריו המשפטיים ותכונותיו כאדם. יהי זכרו ברוך.
    שלך
    אלי עמיר

    השבמחק

תודה רבה!