יום רביעי, 7 באוקטובר 2015

שלמה שפירא: אני כבר לא יכול לשתות מיץ רימונים במזרח ירושלים / שיר

שלמה שפירא

אני כבר לא יכול לשתות מיץ רימונים במזרח ירושלים

אני כבר לא יכול לשתות שרבת-שקדים במזרח ירושלים
אני כבר לא יכול לשתות תמר-הינדי במזרח ירושלים
אני כבר לא יכול לשתות מיץ רימונים במזרח ירושלים
בחול מועד סוכות, ליד דוכן לסחיטת פֵּרות למיצים האטתי את הליכתי
ושאל אותי המוכר אם אני רוצה לשתות מיץ רימונים בירושלים
גם המשיך לשאול אותי - היש חצי מיליון יהודים בכותל בירושלים?
עמדתי כהרגלי, כמעט שתיתי, אך היססתי, התחרטתי, נמנעתי ולא הזמנתי ואז קוללתי.
יש שיבוש אורחאות ואורחות בירושלים
יש זמנים של חושך בתוך אור בירושלים
יש זמנים עם מלחמת-סכין נשלפת בירושלים
ומי אנחנו? הרי ישמעאלים ובני-ישראלים מאב אחד אנחנו 
על אותו הר, הר המוריה התקדשנו והתפללנו
וזריקת האבנים בתפילה ובקדושה - כמו טיטוס האלילי
הזורק אבנים להרוס את מקדש האלוהים שלנו.
נבצור ענבים, נמסוק זיתים, נקטוף תאנים, נאסוף דגנים, נלקט זעתרים - 
כמה פורייה ירושלים כאשר שני עמים הדדיים בתקוותם בירושלים!
ישליו אוהבייך ירושלים!

30.09.2015 

2 תגובות:

  1. 19:53, 07.10.2015
    מה לעשות שלמה
    והמציאות אינה תמימה?
    אנו הרי בירושלים ואנו הולכים ובאים בשעריה
    וגם מקיימים אירועים בעיר העתיקה
    ויודעים את המציאות לאשורה !
    בלפור ח.

    השבמחק
  2. 13:31, 08.10.2010, נשלחה תשובה ב- אמייל,
    חזק חזק ונתחזק.
    ולאנשי ירושלים - תחזקנה ידיכם ואל ירך לבבכם. תהיו חזקים עם כל עם ישראל!
    שלמה שפירא

    השבמחק

תודה רבה!