יום שלישי, 14 במרץ 2023

שלמה שפירא: גמל/ג'מאל - גמלים/ג'ימאל ב-ג'מאלהא/ביופיה אצלנו הייתה לנו מליכת ג'מאל (מלכת יופי/יוניברס משלנו)

שלמה שפירא

גמל/ג'מאל - גמלים/ג'ימאל ב-ג'מאלהא/ביופיה הייתה לנו מליכת ג'מאל (מלכת יופי/יוניברס משלנו) 


אבותינו היו גמאלים והיו להם גמלים, רכבו על גמלים, סחרו בגמלים,  גם במשנה התעסקו בגמלים (החמרת והגמלת העוברת ממקום למקום...).לאט לאט נדחקנו מן הגמלים, נפרדנו מן הגמלים, אבל לא משפת הגמלים, כי אמצנו בשפתנו הרבה מ- תכונות הגמלים.

ביקרתי שלוש פעמים במצרים ופעמיים ביקרתי בפירמידות ושם רכבתי על גמלים. גם בדרכנו לאילת, אני אשתי והילדים רכבנו על גמלים במתחם רכיבה על גמלים. גיסי (פואד/ רפי) היה שר את ג'מיל ג'מאל ל- פאריד אל אטרש, אחרי מזמורים בערב שבת.

אחיו של גיסי - ג'מיל - בחור אתלטי חזק מוצק, יפה-תואר, הירבה בספורט, הרים משקלות, כל בוקר היה נוסע לחוף הרצליה ועושה הליכה של כמה קילומטרים, ובפעמים שפגשתי אותו בחוף, שמחה רבה חגגה בינינו.

הכרתי את "ג'מילה" - - אישה שמכרה קובה-בורגול בדוכן בשוק הכרמל.

הכרתי את "מוצפי" (אמצאפי) שמכר בסיטונות (ב-ג'ומלה) ברחוב נחלת בנימין בתל-אביב. 

אהבתי את אימא של לילי, אשתו של בן דודי - המהנדס "צאלח/אבשלום שפירא" שתמיד ידעה לתת לי "מוג'מלאת/מחמאות  וברכות בחום, באדיבות ובנימוס.

ידידה ערבייה שלי הגרה בחיפה, שהתעסקה בציור ובאמנות, ב- "פינון ג'מילה - אמנות יפה".

גם היום , אני קונה שווארמה אצל ג'מיל / מסעדת מפגש השרון במרכז העיר הרצליה.

בל נשכח - מלכת היופי הראשונה של ישראל שזכתה בתואר "מיס יונברס" - הייתה אורה ורד ג'מילי (היא מעולי תימן, אביה מעולי תימן ואימא שלה מדור שלישי בארץ. ג'מאלוהא בידללע / יופיה משגע.

בל נשכח - את ברוך ג'מילי - שלחם בחטיבת הראל של הפלמ"ח במלחמת העצמאות וכתב שמו בזפת חמה בגרפיטי בשער הגיא (באב-אלוואד).

ומה נשאר מן הגמל: מעט גמלים עדיין ישנם אצל הבדווים בנגב והרבה אצל מדינות ערב. ב- אבו דאבי מתכנסים כל שנה גמאלים עם גמליהם כדי להתחרות על הגמל היפה ביותר.

ואני - מה נשאר לי מן הגמל - הפכתי את הגמל ל- "גמל שלמה" המבקר לפעמים בגינתי לצוד חרקים למחייתו. ואם מזמינה אותי ידידה ערבייה ליום הולדתה - משפחתה ג'אממלאת (קישטה) את ביתה ושרו "סאנה חלווה יא ג'מיל" ( יום הולדת שמח לקרובה/ידידה יפה).

14.03.2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!