יום שבת, 25 בדצמבר 2021

שלמה שפירא: יהודים ונוצרים

שלמה שפירא

יהודים ונוצרים


שמעתי אתמול בטליוויזיה מישהו אומר:

"בשעת מצוקה אני סוגר עיניים וחוזר לגן הילדים"

כנראה, למישהו הזה היה כל כך טוב בגן הילדים,

מיד שאלתי עצמי מה יעשה אדם במצוקה שלא היה בגן ילדים

כזה הייתי: תפילה וחגיגה, חגיגה ותפילה

בהר חורב אמרתי "הנני"

תפילה אורה וחגיגה או חגיגה אורה ותפילה - סדר אירועים כן קובע.


היום - חוגג העולם הנוצרי את חג המולד באורות בדולח נוצצים על עץ אשוח

העולם היהודי מתפלל 

עומד כל הזמן בשליחות משה רבנו אבי הנביאים מול הסנה הבוער-לתמיד, להביא אור התמיד, אור השחרור מעבדות לחרות

לא זלזלתי ולא אזלזל באור חרותי.


מצד אחד - כיפה על הראש מזכירה לי את האפיפיור עם הכיפה האדומה , מצד שני מזכירה לי את היהודי עם הכיפות בכל צבעי הקשת. אי חבישת כיפה על הראש מזכירה לי נוצרים מאמינים ולא מאמינים וגם יהודים שלא מאמינים באלוהים. כך ציירתי בילדותי כשגרתי בבגדד, עם שכנים נוצרים, גרנו בית ליד בית, אני שוטטתי על הגגות המשותפים, הצצתי מה קורה אצלי ומה קורה אצלם- גם היהודים גם הנוצרים שרו מזמורים, שמתי לב שהנוצרים שרים מזמורים במנגינה יותר מושכת כי וואקליות מושכת ואולי נשגבת יותר.

שוב הטליוויזיה נכנסת לחיי: שני אנשים יושבים אחד מול השני ומנסים לשחזר ולשכנע באמצעות הכיפה על הראש -  מי חי היום עם סיפוק בנפשו. זה שהסיר את הכיפה מראשו, זה שהוסיף כיפה לראשו. זה שאין לו כיפה על ראשו ויאמר "הנני". חיפה חוגגת היום את חג המולד, בני -ברק מתפללת לרבי מאיר בעל הנס...

עץ אשוח עץ אשוח חמסה חמסה מזוזה מזוזה ואני אתיאיסט למרות שאני קורא פרקי תהלים כל יום: 

מבקש אהבה

מבקש לעלס אהבה

מבקש חום כשמרגיש קור

פעם - כשקניתי שטיח ב- "שטיחי כרמל" בסניף רחוב רוזנברג בתל-אביב, מוכרת צעירה ממוצא מרוקאי, קראו לה "מימי" שבאה לעבוד בתל-אביב כי לא הייתה לה עבודה בעיירתה בשפלה התיכונה, לימדה אותי שיעור בחמימות בעמידה: חום שטיחים בבית מצמצם גבולות ומקרב לבבות, היא שכנעה אותי לקנות שטיח לסלון ביתי ומה שהבנתי לאחר מכן:

חשוב ליחס מקום חשוב לחום הלב - למשפחה, לעבודה, לשכנות, לידידות, לאהבה...כך שהתחממות באדם קדמה להתחממות כדור הארץ של היום, יש צורך במנות חום, גם במנות קור כדי שאדם ישרוד.


25.12.2021

 

4 תגובות:

  1. ממש מעניין מעולם לא חשבתי על זה ככה!

    השבמחק
  2. קטע מעניין קטע מקסים

    לינור ש.
    25.12.2021, 11:39

    השבמחק
  3. יפה מאד השיר עם עץ האשוח. שבוע טוב

    שושי שיוביץ,
    25.12.2021, 19:48

    השבמחק

תודה רבה!