יום שלישי, 12 בנובמבר 2019

שלמה שפירא: החיים הם מתמטיקה

שלמה שפירא

החיים הם מתמטיקה

אתמול בלילה לפני אשמורת ראשונה
חלמתי חלום
שהדגיש עד כמה חשובה בי המתמטיקה.
בזוגיות שלי הראשונה הייתי צריך ידיעה בכמה פעולות בחשבון
כדי לפתור מיד כל בעיה מסובכת במתמטיקה.
היום אני לא חולם אך כותב שירים הזויים
ולא מסוגל לפתור ולו בעיה זוטרית במתמטיקה.
יעצו לי לקנות מחשב, היססתי רבות
לבסוף קניתי מחשב שבעזרתו קיוויתי, למשל, לפתור בעיה פשוטה בזוגיות המתנדנדת שלי
אך אני כבר לא מסוגל להבין ולו סיבוך קל ופשוט במתמטיקה
אז מה כן נשאר בי עכשיו מן המתמטיקה?
נשארו בי אותם צעדים ראשונים של ילד קטן מאוהב באמו
מבין בפלוס מינוס ומינוס פלוס, כפל פשוט, חילוק פשוט
ויש לו עדיין סרגל ומחוגה ומודד צעדיו היטב בדרך מביתו לסופרמרקט השכונתי 
ומהסופרמרקט אל ביתו.
גם בימים קשים אלו הוא עומד באור החלון וממשיך לומר שלום לשכנים שלו.
אל תתפלאו על האיש שכבר מזמן ויתר לטייל באמריקה בוייטנאם ובקמבודיה
טיולים הפכו חלומות באספמיה.
בכל זאת אני מתמחם שעדיין מסוגל אני לכתוב שירים קצרצרים צרצרים מעיוורוני.
האם, למשל, אני עשוי למצוא אישה מתמטית בנפשה שתבין אותי ואני אבין אותה
ואולי תבין ותגור עמי בשׂרידותי?
די לך זקן חלמן שהיית פעם נחמד 
לא מחיבוק כף יד תוכל להמשיך ולנווט את חייך בעזרת המתמטיקה שלך.

12.11.2019

3 תגובות:

תודה רבה!