יום חמישי, 20 ביוני 2019

שלמה שפירא: הצחקה בנושׂא "המומחה לערבים" מאת שייקה אופיר, 1984

שלמה שפירא

הצחקה מ- "מדברים בעד עצמם" בנושׂא "המומחה לערבים" מאת שייקה אופיר שהופיע בחמאם
בספרו של דן בן-אמוץ "עוד איך לעשׂות מה", 1984

"...ואל תספר לי מה זה מנטאליות ערבית...". "תן לערבי מכה אז הוא נהיה החבר הכי טוב שלך. כן, כן. זאת המנטאליות שלהם. רק כוח הם יודעים להעריך. זה הכל."

"...תן להם. תן להם הכל. תחזיר את הפליטים ארצה. תחזיר להם את הרכוש שלהם. תן להם להסתובב חופשי בתל-אביב. תן להם להתחתן עם הבנות שלנו. יפה מאד שאתה נגד זה. תודה רבה לך באמת. שמע, כבר מספיק שטויות עשׂינו. הם לא חלמו בימי חייהם שהם יגיעו תוך עשׂר שנים לתנאים כלכליים ורמת חיים כזאת. בתי-ספר, כבישים, חשמל, מים, בתי-חולים. מה לא עשׂית בשבילהם?! אתה תצחק, אבל תדע לך שאחוז התמותה ירד פלאים בין הערבים...אלא מה? בטח בגללנו..."

קומוּניסט ופאשיסט מתווכחים:
"(...חתיכת נבֵלה שכמוך, מלחך פנכה, קומוּניסט!"...עזוב אותי . אני לא יכול לשתות את התה. הרג לי את היום. אני פאשיסט!)"

הערה:
דן בן-אמוץ חותם בכתב יד הקדשה בעמוד הראשון בספר:
"אני חושב עליך יומם ולילה
 ומקדיש לך באהבה(מלה מחקה) בחיבה
את המוצר הזה אחרי אוברול
לזכר השעות היפות שבילינו יחד
ולא ידענו איך לעשות ואיפה
                  שלך על המדף
                 בנאמנות לכל עט
                 -------------------\
                    דן בן אמוץ
     תל אביב
   ________
   שנות השמונים
   של המאה העשרים


20.06.2019

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!