יום שני, 7 במאי 2018

שלמה שפירא: חנוך דאום ו- אלי גבאי - עמדה מול עמדה לגבי הגשת מועמדות / הבאה לדיון

שלמה שפירא

חנוך דאום ו- אלי גבאי - עמדה מול עמדה לגבי הגשת מועמדות


חנוך דאום, עיתונאי שישן טוב בלילה ואליהו גבאי (אלי גבאי) משיב לו ב"גדלתי כעולה חדש במעברת פרדס חנה...אני משרת כחייל נאמן..."
זה היה בבחירות שנערכו במרכז המפד"ל התמודד אלי גבאי מול זבולון אורלב על תפקיד השר.
דאום לא לבד. הוא בסך הכל סימפטום של תופעה. מיד לאחר שהודעתי על כוונתי להתמודד על תפקיד שר הרווחה,..."זכיתי" לקבל שיחת טלפון מאדם שהתריס ושאל כיצד אני מעז בכלל להגיש את מועמדותי...
מתוך כתבה "לא עלה תאנה" של אליהו גבאי ב-"הצופה" 14/3/2003
דאום וחבורת קובעי הטעם של הציונות הדתית, סבורים שרק מי שגדל בצפון תל אביב, למד בישיבה תיכונית ומתגורר באלקנה...ראוי לייצג את הציבור הדתי...צר לי על גישה זו. גדלתי כעולה חדש במעברת פרדס חנה, והתחנכתי בבית הספר החקלאי "מקווה ישראל". זה כבר 35 שנים אני משרת כחייל נאמן של הציונות הדתית...לאורך שנות פעילותי לא הייתי שייך למנגנון, ולא כיהנתי בתפקידים ממלכתיים, אשר שימשו לחברים במפלגה קרש קפיצה. את כוחי אני שואב מהפעילות הציבורית החוץ-מפלגתית, ולא מעסקנות...האם אין זה נכון שיש מי שטובים רק לגייס קולות בשכונת התקווה והקטמונים? התשובה לשאלה מדוע רבים כל כך מצביעים עבור ש"ס, למרות שמוסדותיה אינם מגיעים לכדי עשירית ממוסדות הציונות-הדתית, נעוצה בעובדה שהמפד"ל מצטיירת כמפלגה אליטיסטית, שלא מחוברת לשטח...חברים רבים שראו את הנעשה במפד"ל, עזבו בטריקת דלת ל'ליכוד' ולש"ס...ויש להחזיר את התנועה הציונית-דתית לשכונות ולעיירות הפיתוח...

17.03.2012

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!