יום חמישי, 10 במאי 2018

שלמה שפירא: מה שונים העובדים מן העבדים / שיר

שלמה שפירא

מה שונים העובדים מן העבדים

מה שונים העובדים מן העבדים?
שניהם נולדים לא בגן-עדן.
גם היום אנחנו עבדים.
תשאלו אנשים עובדים ויגידו לכם שהם גם עבדים
והם לא מסבירים זאת ולא מוסיפים דבר.
אז - מה הוא מרגיש, מה היא מרגישה, מה כולנו מרגישים?
עובדים אנחנו ועבדים אנחנו וחייבים להשלים את העבודה ואת העבדות.
וצריך לזכור:
בעבדות אין רגל פה ורגל שם.
עבד כי יתבטל (כלומר שמסוגל להתבטל) והיה למלך.
כמה עבדים שהתבטלו והיו למלך?
עובד כי יתבטל והיה למלך,
הרבה עובדים שהתבטלו הפכו מלכים. (כמו בפיטריה פיטרית פיקנטית).
מה הופך עובד לעבד ומה הופך עבד לעובד?
עובד הייתי, גם עבד הייתי, לא התבטלתי, לא התלבטתי ואינני מלך
הייתי עבד לזמן ועבד לעולם והעבודה הייתה כל חיי, שׂכיר יום ושׂכיר לילה, הקשיים והנשימה הכבדה היו טבעיים בחיי.
ואפילו אם בינוני (אולי) הייתי ויש לי יצר טוב ויצר רע,
תמיד הקפדתי שהטוב ינצח את הרע.
אבל משה שֶׁהִכָּה על צור ולא היה עבד, היה עבד ה'.

10.05.2018

תגובה 1:

תודה רבה!