יום שישי, 14 באוקטובר 2016

שלמה שפירא: השכנים במרפסת שממול / שיר

שלמה שפירא

השכנים במרפסת שממול

אני לא רואה טוב מרחוק ואפילו עם משקפים.
בכל השנה, לפעמים, אני רואה בעמימות דמות עם שׂער ארוך אצילית וגבוהת-חן במרפסת.
ואני רואה מישהו או מישהי במרפסת תולה כביסה באין זמן אין זמן וממהר לתוך הבית.
ואני רואה בהפוגות-יום חתול אצילי מפוטם יוצא אל המרפסת ותוהה על סביבתו. 
ואני רואה שתי אדניות מטופחות תמיד עלְוָה ירוקה על מעקה המרפסת שמזכירות לי גינת-בית על עמודים.
היום - אווירה של יום כפור:
הצפרים - צפרים של יום כפור - הן שאננות מצייצות בקול ובאין מפריע.
השכנים - שכנים של יום כפור - אחד צם ומתפלל, אחד לא צם ורואה טלוויזיה, אחד צם ונח מחולשה על כורסה בביתו, אחד למרות שצם קופץ על אופניו ליד אופני ילדו...
צריך לזכור שבגינת-בית ביום כפור, יש תמיד שירת נפש מן הנשמה:
בעלך שוכב על כורסה במרפסת וקורא ספר.
האם לך יש כורסה לקרוא ספר?
הלב שואל יודע ולא מגלה, אז קבלי ממני שיר.

י' בתשרי, תשע"ז, 12.10.2016

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!