יום רביעי, 26 באוקטובר 2016

שלמה שפירא: הָרַב שמשׂמֵּח לבב אנוש / שיר

שלמה שפירא


הָרַב שמשׂמֵּח לבב אנוש
         מוקדש לקובי ו.

הָרַב שמְשׂמֵּחַ לבב אנוש!
מי אני וכל לבבי המנוסה שמנסה וממשיך עדיין להניס לאטו יגון ואנחה?
מי הַשַּׁר שהגדי הטוב נָעשׂה יותר מתמיד ויותר ממנו תְיש של שירה?
רב כוחך יותר ממני וממשיך יותר ויֻפִּית לעשׂות טובות ונצורות
זכורה לי עזרתך - יוצאת ויוצאת מן הכוח אל הפועל והייתה בי כוח עולמים.
גם בכֵהות עיניים שבדור הזה, כהונתך חשובה ועוד ועוד יותר
מונחת היא לפניך להמשיך ולעודד ולשׂמֵח לבבות שיר.

16/7/2010 05:19   

3 תגובות:

  1. ואתה כותב לי ב- 15-17.07.2010

    " יותר מידי זמן הלכנו לאיבוד.
    כתוב לי.
    נרשמתי לבלוג שלך.
    להתראות קובי
    אתה עדיין גר בהרצליה?
    שלח לי שירים יפים שלך מכל הזמנים.
    הייתי רוצה ללמדם בחוג "מדרש - שיר" אותו אערוך, בלי נדר, בקהילת מוריה הקונסרבטיבית בחיפה בתשע"א.
    שלך,
    תלמידך בשירה,
    מעריך ואוהב.
    קובי"

    השבמחק
    תשובות
    1. 16.07.2010

      שלום קובי ושבת שלום,

      ושלום לידידי קובי והשלום רב,

      הפתעתני מאד

      והאמייל שלי שהשׂגת, שבטח נסית להשיגו בדרך לא דרך, והאמייל שלך ששלחת אלי שׂמַּח מאד את לבי.
      באיחור רב קראתי על אבדן ילדכם. שלא תדעו עוד צער!
      ובאשר לבקשתך, תוכל לדפדף בבלוג שלי ולמצוא שם את מה שתחפץ.
      הבלוג שלי פעיל זה כארבע שנים. כל השירים בספרַי רשומים גם שם ועוד תמצא מאות שירים שאני קורא להם "שירים ברגע" מפוזרים פה ושם.
      תוכל להגיע לשיר מסוים לפי נושא. למשל, שלמה שפירא+אהבה, שלמה שפירא+בדידות שלמה שפירא+שם של פרח וכו' .
      עד לפברואר 2009 רשמתי אינדקס לשירים החדשים ותמצא בבלוג אינדקס לשירי ספרי ולצד כל שיר היכן התפרסם אם התפרסם בעוד מקום.
      לידיעתך - זה יותר משנתיים שהפסקתי לשלוח שירים למערכות עיתונים וביטאונים ספרותיים וגם איני קורא שירים עוד בפני הציבור.
      חשבתי שהגיע הזמן יותר לשמוע ולא להשמיע.
      הכתיבה בבלוג כרגע מספקת אותי.
      אגש לספריית אוניברסיטת תל אביב כדי לחדש ולנסות לעמוד בקרוב על כתיבתך.
      בברכה רבה ולהשתמע בטובות.
      שלמה

      מחק
    2. המשך:

      פתאום נזכרתי בימים הראשונים שלי בכתיבת שירים: בסיטואציה מסוימת ב-היותי במילואים, אני מקריא את אחד משירַי הראשונים למפקד גדודי, מפקדי וידידי, "עובד מעוז" מקיבוץ "הזורע" שאהב מאד שירה. זה היה בהמשך לדיאלוג תרבותי-חברתי שדובר בינינו באחת השבתות. אני לא הכרתי את "שדמות" ולא שמעתי על "שדמות" והוא כאיש קיבוץ הכיר מקרוב את שדמות והוא הציע לי שאשלח את השיר שקראתי ל"שדמות" "והוא אמר לי "יאהבו אותו". שלחתי את השיר ל-שדמות והתשובה לא איחרה לבוא מעורכי שדמות שאתה -קובי- היית אחד מהם, והודעתם לי שהשיר יתפרסם ואם יש עוד שירים באמתחתי שאשלח.
      וכך יצא ששירים רבים פורסמו ב"שדמות" גם בעידודך וגם נפרשׂנו ודברנו על שאלות השעה.

      מחק

תודה רבה!