יום ראשון, 16 באוקטובר 2016

שמעון פרס: לפעמים אדם לאדם הוא תווית. "הנץ"ו"היונה" כתוויות./ אומרים

שלמה שפירא

קראנו בוואשינגטון
שמעון פרס: לפעמים אדם לאדם הוא תווית. "הנץ"ו"היונה" כתוויות. 
ראיון ל"דבר" עם שמעון פרס, 15.4.1977
  
  
"דבר": קראנו שבוואשינגטון טוענים כי אתה כמועמד לראשות הממשלה נוח פחות למה שנקרא "ההתקדמות לשלום", מראש בממשלה הקיים: שאתה "ניצי" יותר. מה אתה אומר על טענה זו?
  
פרס: קודם כל אינני מרגיש כל צורך להצטדק. יש בליבי הסתייגות מוחלטת מכל הדבקת התוויות האלה. לפעמים נדמה לי שבישראל ובעולם אדם לאדם הוא תווית.
בעצם, אינני יודע מה זה "נץ" ומה זה "יונה". עבדתי שנים מרובות ליד בן-גוריון, ואולי מישהו יאמר לי מה הוא היה - "נץ" או "יונה". בך הכל הלא בדברים העיקריים אנחנו מאוחדים, והבעיה האמיתית היא תרגום מצב פוליטי לשפת ההכרעות הריאליות, ואני חושב שיש מצבים המחייבים הכרעות. אני מכיר "יונים" שמוכנות להילחם עד טיפת דמן האחרונה שלא לעשות הסכם, אלא אם כן, זה הסכם שלום מלא. למשל, ואני מכיר "ניצים" המוכנים לוותר על שטחים בגלל מצב מלחמה...

13.10.2012

תגובה 1:

תודה רבה!