שלמה שפירא
האישה! העסיקה חברה, גם כל אישה
אביא, למשל - מה היה אצל יהודי בבל/עיראק במאות ה-19/20
תיאורטית - אין חוקה לגבר. הגבר ומסגרתו תפילה - תפילת יחיד תפילת רבים, הנחת תפילין, תורה ודקדוקיה...
אישה - נסחבה אחרי הגבר, כתבו בשבילה "קאנון" מעין חוקת חיים לחייה.
מצאתי בספר מודפס וכרוך ושמו: "קאנון אל נסאא" ואב משפחה הוסיף בכתב ידו, בכתב רש"י עוד סיפור/מעשייה/אורח חיים ששמע ואשר לא נמצאו בספר והוסיף דפים לספר בכתב ידו.
מצד אחד - דרך הדרשות, המוסכמות קבעו לאישה את התייחסותה לחיים וזה היה דרך הגבר.
מצד שני - בנתון אבסורדי שעטה האישה, ולאישה נתנו דרור להמשיך באמונותיה, גם באלה התפלות, ואמונות תפלות היו הרבה ובמצב כלכלי מתנדנד בחש הרוע, לא מעט בהתנהגותה.
לסיכום:
היו גברים יראי שמיים שלובי תורה ואמונה.
היו גברים עורבא פרח לתורה וגם לאישה.
האישה - בסופו של דבר, עשתה מה שטוב לה ולמשפחתה.
12.01.2021
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
תודה רבה!