שלמה שפירא
אדמת ארץ-ישראל היא "האדמה המדברת" לצעירי ערביי ישראל
אני יוצא מקמפוס אוניברסיטת ת"א וברחבת הכניסה דוכן למכירת חולצות בכיתוב בשפה הערבית עם שתי מלים בולטות "האדמה מדברת". ותוך כדי שיחה עם סטודנטים ערביים, אני מבין שעומדים שם כדי למחות דרך ה"שקשוקה ה'יוֹםִ'-ית-פלשתינאית". יש "יום האדמה" ו- "יום הנכבה" ו"הנכסה" ו"יום אלקודס".
עוד יוסיפו "יוֹםִ-הים" ועוד ועוד.
האם "יום-הים" לא יתווסף ל"זכות השיבה" שבאדיקות אין-קץ דורש חוף חופשי לערבים.
לא שמעת מפי ערבי אחד שמוכן לוותר על זכות השיבה".
המאבק בינינו עם הפלשתינים, יהיה בעתיד אל מי "תדבר האדמה".
זוהיר אנדראוס בכתבתו על "...בחוק הנכבה-נותן בידי הערבים..." כותב ב"הארץ" מיום 30 במארס 2011 כך:
"...ונסביר לעולם שישראל הפקיעה וממשיכה להפקיע את אדמותינו, וכעת התפנתה לגנוב את ההיסטוריה שלנו, קרי הנכבה, שעיצבה את תודעתנו הקולקטיבית. הרי אנחנו לא יושבים על ספסל הנאשמים, אדרבה, אנחנו המאשימים וחובת ההוכחה חלה על ישראל."
ועוד כותב באותה כתבה:
"ישראלים נכבדים, תפנימו את העובדה שאנחנו לא אורחים כאן, ובוודאי לא עוברי אורח. המשורר הלאומי שלנו, מחמוד דרוויש, שעדיין מהלך עליכם אימים, ושמדינתכם, שהיא מולדתנו,.. אמר: "לנו העבר ולנו העתיד, ואנחנו כאן מבראשית ועד אחרית הימים".
ועוד כותב באותה כתבה:
"...על הערבים הפלסטינים בישראל לשמוח ולשגר תודה מיוחדת לחברי הכנסת הגזעניים שתמכו בחוק הנכבה. החוק מאפשר לציין את הנכבה בלי לעבור עליו, ונותן בידי החברה הערבית-פלסטינית מכשיר לקידום עניינה".
והחולצות עם "האדמה מדברת" רק דוגמא אחת לכך.
6.06.2011
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
תודה רבה!