יום שישי, 13 בינואר 2023

שלמה שפירא: אב בן נכד ואהבת הזולת

שלמה שפירא

אב בן נכד ואהבת הזולת


"קראתי אהבתי שיתפתי, מהי בעצם "אהבת חינם" - סיטון מירי מ- "שוק הפשפשים" טוענת "אהבת חינם" האם זה לאהוב את הזולת סתם ככה ללא סיבה?...אי אפשר לאהוב כך ללא סיבה.

הבן על האב: "ספגתי ממנו את אהבת העם והארץ, ואת ההכרה שעלינו לשמור מכל משמר על מתנת התקומה שזכינו לה במאמצים רבים...אבי אמר שתנאי הכרחי לקיומו של גוף חי הוא היכולת לזהות הבנה בזמן - תכונה שאבדה לעמנו בגלות הארוכה." (9.05.2022). 

הבן על האב בדור השני על הבן של הבן בדור השלישי: "אוהב את בני שהוא אדם עצמאי עם דעות משלו...על בגידה במדינה לא הסכמתי". ובין לבין:"...די עם השקרים! הייתם מוכנים לתת לנו הכל, ולחתום על שמירת הסטטוס קוו ככתבו ולשונו...הסיבה היא שאין ממשלת אחדות היא כי אתה מונע ...להסכים למתווה הנשיא ומתעקש... ו- "א.א. בהמה גסה". ו- "האמנים האלה שרגילים לירוק לעם בפנים ואז להתפרנס מהם...ילמדו את הלקח"

אנא נזכור מה שנאמר על טרומפלדור:

"האישיות של טרומפלדור דוגמה ומופת לישראלי...תוך אהבת הזולת וקדושת האחדות"

אני משווע! משווע! משווע! וכמו שמנהיגינו מבקשים מכולנו שנהיה אנשי רעים ורגישים לזולת שדואגים לא למסגרות האישיות שלנו אלא לאזרח לעם ולמדינה --- שישוב החזון לאהבת הארץ ולאהבת הזולת - אהבה, חמלה, שוויון ללא כל הבדל מכל סוג שהוא! זאת אגדה / האגדה ההגדה שמחוייבת לנו עכשיו עוד בחיינו.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!