יום חמישי, 23 ביוני 2022

שלמה שפירא: ווזווזים

שלמה שפירא

ווזווזים


אני חולק מאוד מאוד על אלה שאומרים "ווזווזים" כמילת גנאי מקבילה למילה "ברברים".

אני, שלמה שפירא משורר מבין יותר מ- שלמה גרוניך השר ב- "ווזווזים". הוא הסתבך עם "ווזווזים", אני הסתדרתי עם "ווזווזים".
דרך אגב, בערבית בגדדית - "בוז (וו בחולם) זה גלידה והנה לכם גלידה כפולה "בוזבוזים"
וווווזזזווווזז - רוחות סתיו ביער, רוחות עלעלי שקדייה באביב.

אולי גם קצת לדייק.

בזמן המעברות - אך טבעי שאיש מזרחי מתאהב בבחורה ווזווזית אשכנזיה, עור לבן פנים יפות, אשכנזיות גם אז ידעו להיראות יפה ופתוחות לשיחה.
דודי, אליהו, נשוי עם ילדים, היה בא מן המעברה שלו למעברה שלנו, כדי להביט מרחוק בשכנה הנשואה הווזווזית, 
מבטים מבטים מבטים משני כיוונים. אמרתי לעצמי - הוא מביט בה היא מביטה בו, משחקים כאילו שש-בש אך מה עם עצים, מה עם יער, מה עם נשיקת יער.

הייתי במעברה, למדתי בכיתה אחת עם ווזווזיות, זה היה טבעי טבעי, אך בשיעורי התעמלות כשרגלי היו חשופות ושער שחור שטף את רגלי, הווזווזיות עמדו וצחקו ואמרתי לעצמי "מעליש", אחת מהן עוד תהיה החברה שלי.

הייתי בכל תנועות הנוער, "בן לוקח בת, בת לוקחת בן, ערבים אומרים..." לא היה איכפת לי שיעשו אותי גם ערבי. פעם הייתי בנוער עובד כחודשיים, עברתי למחנות עולים כחודשים עברתי לשומר הצעיר כחודשיים, ולבסוף קניתי לי פטיפון עם מנואלה, שם תקליט ומותח את הקפיץ ורוקדים ומי שבא לרקוד "ברוך הבא". לפעמים, דרכתי על רגלי נערה, זה כאב והמשכנו לרקוד.

מיזוג גלויות צעיר רוקד. חבורות חבורות אהבו את השיר "יש לי גלידה הכי טובה ומשובחה", השבח לאל בורא עולם שהגעתי עד הלום.

23.06.2022




4 תגובות:

  1. יפה. כל הכבוד

    אריק ח.א.
    23.06.2022, 9:58

    השבמחק
  2. קטע מעניין סבאלב

    נווה בן שמן,
    23.06.2022, 10:08

    השבמחק
  3. הקטע הזה מזכיר לי "ווז" - בערבית אווזים / ווזווז - קריאות אווזים

    שלמה שפירא

    השבמחק
  4. צודק בכל מילה

    רחל הדר ,
    23.06.2022, 16:35

    השבמחק

תודה רבה!