יום שבת, 9 בדצמבר 2017

שלמה שפירא: הוראות הרכבה או מעשׂה מרכבה / שיר

שלמה שפירא

הוראות הרכבה או מעשׂה מרכבה

ידידה שלחה לי הלילה חיוך עם שלוש לשונות אש מן הפה ובו כתוב:
"גברים כמו רהיטים מאיקיאה, נראים טוב בקטלוג אבל כשאת מכניסה אותם לתוך החיים שלך, פתאום אין שום היגיון בהוראת ההרכבה."
ואני שואל:
למה בעצם, האישה לא תהיה קצת אלוהית ותדבק לא בהוראת-הרכבה אלא במעשׂה המרכבה האלוהית עצמו?
הדבורה הָעמֵלָה מחפשׂת היום, יותר ויותר את עצמה ומבקשת בהגדרה חדשה לא לעמול קשה ולהיות מיד מלכה. לגבר קשה לשחרר את האישה מעמלהּ ולא משחרר את כוחו ואת רוחו לוותר.
"אנשים ראו אותי!" וכמו בשׂפה הערבית "שוּפוני יא נאס!"
"הוא גבר ואני אישה"!, "היא אישה ואני גבר"!, "הוא הגבר ואני אישה"!
הגברים מרבים היום לגדל זקן (מלבד הכרבולת והשׂפם) והאישה יפה כתמיד מנסה להוסיף עוד יופי לאלוהיותהּ.
פינצטה אלוהית יכולה לעזור מאד במקרה זה.

9.12.2017

2 תגובות:

  1. 10.12.2017
    שלום שלמה,
    ... אהבתי את הביטויים "הוראות הרכבה" ו"מעשה מרכבה". בשירייך מתגלה ידע רב בשפה העברית ובמחשבת ישראל. בקשר לביטוי מעשה מרכבה אם אתה מתכוון ל- גבר ואשה שיפעלו יחדיו אני מסכימה. לדעתי חברות בין בני זוג מאוד חשובה. סוזן שולץ בשיר אהבה לבעלה כתבה "תודה לך שאתה חבר שלי". אומנם נראה לי שהשיר ציני ויש בו גם בקורת הומוריסטית בתיאור הנשים של ימיינו. אך מעשה מרכבה אלוהי ליחסים בין בני זוג?
    חכמנו מפרשים:
    "עזר כנגדו" - האישה לא רק עוזרת לאיש אלא משלימה אותו, עצם העזרה הגדולה ביותר זה שהיא "כנגדו" (מראה לו את הנגד). האישה מאתגרת את האיש, ונותנת לשניהם יחד את היכולת להתמודד ולבנות עולם של עומק משותף ועצמתי.
    והגבר? לדעתי עזר כנגדה...
    אסתר ר.

    השבמחק
  2. 11.12.2017
    שלום אסתר,
    מקבל בברכה כל מה שאת מאירה מעירה ואומרת .
    תודה,
    שלמה שפירא

    השבמחק

תודה רבה!