יום ראשון, 29 באוקטובר 2017

שלמה שפירא: שבת. פרשת "לֵךְ לְךָ" / שיר

שלמה שפירא

שבת. פרשת "לֵךְ  לְךָ"

כל בוקר אני עושׂה שעתיים קוסמטיקה לגינה שלי:
מסיר עלים יבשים, גוזם ענפים מיותרים, מרחיק מוקדי יתושים, משמיד מחבואי וירוסים בעלים פגועים,
מטשטש נוכחות-לילה של חתולים בעפר הגינה שלי וגם משקה את הגינה.
מי שטורח במשך כל השבוע, ניהנה מגינתו בשבת.
סתיו הבוקר. פרשת "לֵךְ  לְךָ". אני הולך לבית-הכנסת.
כמה כלבים רצועתיים מושכים בזנב הקניין של האדם. מזל שאין לי כלב.
מסתבר שיש עוד יהודים בתוך יהודים בשבת
יש יהודי שיישאר יהודי מחינוך יהודי
יש יהודי שיישאר יהודי ממסורת יהודי
יש יהודי שיישאר יהודי בגלל ביצה של חמין
יש יהודי שיישאר יהודי בגלל שאין בישול אחר בישול
יש יהודי שיישאר יהודי בגלל שהוא נימול...
יום שבת הוא יום מנוחה בשבילי.
ומה, למשל, אסור לעשׂות בשבת - להרוג זבובים ויתושים וההורג כאילו הורג גמל.
צפור שנכנסה לבית דרך החלון בשבת אסור לסגור את החלון ואני אף פעם לא סגרתי חלון כשיש ציפור שיר-נפש בביתי
ציפור חייבת להיות ציפור דרור בכל ימות השנה וגם בשבת.

28.10.2017

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!