יום חמישי, 19 באוקטובר 2017

שלמה שפירא: אומרים עלי - אתה זה לא אתה / שיר

שלמה שפירא

אומרים עלי - אתה זה לא אתה

בהרבה מקרים אומרים עלי - עברית הדיבור שלך לא עברית הכתיבה שלך
ומוסיפים - אתה זה לא אתה.
מה אני יכול לעשות? מה אני יכול לעשות עם העברית שלי?
העברית שלי שרירה וקיימת, הייתה שמורה בי בכתב ובעל-פה עוד מילדותי והיא גם שׂפת-קודשי.
כל ילדַי נולדו כאן ומדברים עברית, לא עזבו את הארץ ולא היגרו מן הארץ. 
הלברוח שוב לגולה ? !
להיות נודדים אובדים ככלבים משוטטים ברחובות זרים 
ולפחד לדבר בשׂפה שלך בשׂפת-העברית שלך בשׂפת הקודש שלך -ברחובות?  
האידיש וכל שׂפה שדומה לה לא תשוב להיות שׂפת הדיבור שלי.
צדקו לוחמי מושיעי ומקימי ארצנו בדרשם "יהודי דבר עברית".

19.10.2017


תגובה 1:

  1. 19.10.2017
    יהודי מדבר גם אידיש.הרבה ילדים ובוגרים לומדים היום אידיש.שפה יפה ובלתי נשכחת
    אלכסנדרה

    השבמחק

תודה רבה!