יום שבת, 21 באוקטובר 2017

שלמה שפירא: לעלות לרדת במדרגות / שיר

שלמה שפירא

לעלות לרדת במדרגות

פעם - מדרגות בשבילי היו ריצת בוקר ריצת ערב ריצת לילה
כל-כך אהבתי לרוץ ברזוננס אלקטרוני באָטוֹם הבית שלי.
אשתי רקמה לפני כחמישים שנה גּוֹבְלֵן תרנגול מחוטי משי צבעוניים - גּוֹבְלֵן משׂמֵחַ ותלתה אותו על הקיר-הישר של המדרגות.
לאחר חודש ימים ציירה ציור עצוב, מסגרה אותו ותלתה על הקיר-המסתובב של המדרגות.
לאחרונה, סוידו קירות המדרגות ולא ניתלה דבר עליהם...
היום - צֵל עצבני פוקד אותי מן האימפריה הארוכה של המעשׂ, כי קשה לי לעלות לרדת במדרגות ביתי.
בקושי אני רואה את קירות המדרגות בעלייתי וברדתי, עסוק אני לבדוק איך רגלַי סוחבות אותי מעלה מטה, מטה מעלה כי עכשיו לא דבר מובן מֵאליו.
זה נס מן השמים שאני יכול לעלות ולרדת במדרגות, כי אחרת,
יעבירו אותי לבית-אבות.
כל-כך שונא אני בתי-אבות, להיות תלוי באדם זה או אחר.
עדיף לי להישאר כאותה יצירה יפה על קיר מדרגות ביתי אבל במדרגות שלי.  

21.10.2017


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!