יום שבת, 12 באוגוסט 2017

שלמה שפירא: מה פשר החלום הזה אינני יודע / שיר

שלמה שפירא

מה פשר החלום הזה אינני יודע

אני כמעט ולא חולם.
ואז חלמתי הלילה חלום על גיסתי החרדית שׂבעת ימים ושנים. 
בסוף ימיה הייתה הולכת לבית-הכנסת כשגבה כפוף בתשעים מעלות, אך דעתהּ הייתה צלולה לגמרי.
היא הייתה שופרא דשופרא - אישה חרדית קשה ומציקה, אך צנועה ודעתנית בבקיאות חיים תורה ומצוות.
אמרו רבים - שידיעותיה מרובות כמעט כמו לרב עובדיה יוסף.
בבית הכנסת בבלי ברמת-גן ישבה והתפללה לא בעזרת הנשים אלא בקצה אולם מתפללי הגברים והטיחה מְדֵי פעם הערות לרב ולמתפללים על קיום נכון ומדויק של מצוות ודינים.
בשבילי היא הייתה אישה לא נסבלת למרות הערכתי הרבה אליה.
והנה הלילה אני חולם חלום: 
[רואה אותה בפתח בית על קרקע, יושבת מאופרת ולבושה בגדים נאים עם מראה צעיר, מורחת משהו ברגליה ומעסה בלהט את רגליה הדקות הלבנות החטובות.
אני עומד בהלם ומשתאה. נערה שגרה בשכנותה עוברת ואני שואל אותה, מה קרה לאישה הזאת?
היא עונה לי: היא התחתנה ועוברת מרמת-גן כדי לגור ברמת הגולן.]
איך אפשר לעבור מרמת-גן לרמת-הגולן השתוממתי - אישה חרדית במלוא מובן המהות כשתענוגות חייה בתורה ובמצוות וגרה סמוך לבני-ברק עוברת להרים המושלגים בחורף המניבים דובדבנים ותפוחים בקייץ ויין אדום ולבן זורם בם בכל ימות השנה.
חשבתי שזה חומר טוב למחשבה גם אצל ראש-הממשלה, משרדי הדתות האוצר והרווחה!
אני חייב להזכיר משהו חשוב - גיסתי תמיד שמרה על כינור שהביאה במזוודתה מבגדאד, מזוודת ברזל כבדה שהביאה בעלייתה מבבל לארץ-ישראל. מה קרה לכינור ולמזוודה, אינני יודע.

12.08.2017

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!