יום חמישי, 23 במרץ 2017

שלמה שפירא: אני שלמה-סלומי- סלמאן בן רימה וגורג'י-יצחק שבירו (שפירא) מנסה לשחזר את אילן היוחסין שלנו של משפחות שבירו (בישראל גם שפירא) ובטאט-אזאצ' (בישראל גם בטאט וגם עזז)

שלמה שפירא


אני שלמה-סלומי- סלמאן בן רימה וגורג'י-יצחק שבירו (שפירא) מנסה לשחזר את אילן היוחסין שלי (שלנו)


אני מבקש עזרה ברישום אילן-היוחסין (שלשלת-יוחסין)

של משפחות שבירו (בישראל גם שפירא)

ובטאט-אזאצ'י (בישראל גם בטאט וגם עזז)

מיוצאי עיראק (בעיקר בגדד אבל יכולים להיות גם בערים אחרות כמו בצרה ועוד)

כל מהיימן היודע להוסיף ולהרחיב יותר, יבורך ותודה לו מראש

קשה היה להתחקות אחורה לגבי הנשים במשפחות בתוך אילן היוחסין הזה בעיראק וזאת משתי סיבות:

האחת: הדגש היה על הבנים ולא על הבנות. בן שקם לספר התורה היו מציינים את שמו כמה דורות אחורה. אחי עזרא כשקם לספר התורה היה קוראים לו כך:

"יקום לתורה עזרא גורג'י כ'ד'ורי רחמים אסחאק שבירו, בכבוד"

אמי רימה זכרה יותר אחורה מן העליות לתורה:

"יקום לתורה גורג'י כ'ד'ורי רחמים אסחאק פתחי חיים שבירו, בכבוד"

השניה: מי שלמד קרוא וכתוב היו הבנים ובספרי התפלה, היו כאלה שרשמו של מי הספר ועשו זאת ברישום  שרשרת הדורות. למשל, בספר תפילה של אחי שמואל רשום:


"שומיל גורג'י כ'ד'ורי רחמים שבירו"

וכאן הגעתי לשלשלת היוחסין מצד אבי-סבי:

שלמה, יצחק גורג'י, כדורי, רחמים, יצחק, פתחי, חיים שבירו

ומצד אבי-סבתי:

שלמה בן יצחק גורג'י בן תפאחה בת שמואל ...

ומצד אמי-סבי:

שלמה בן רימה בת יוסף(אזאצ'-בטט) בן משה בן עזרא בן שׂשׂון בטט

ומצד אמי-סבתי:

שלמה בן רימה בת שמחה בת פרחה...

לגבי הבנות הגעתי פחות בשלשלת היוחסין וזה מה שמוכיח

שהיתה אפליה בתיעוד-איזכור נשים

אצל היהודים בבגדד, בעירק!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!