יום שני, 13 בפברואר 2017

שלמה שפירא: הטלוויזיה משגעת אותי כל יום מספר פעמים ובשם משרד החינוך קוראת להתמזרח / הבעת דעה

שלמה שפירא

הטלוויזיה משגעת אותי כל יום מספר פעמים ובשם משרד החינוך קוראת להתמזרח

הטלוויזיה משגעת אותי כל יום מספר פעמים ובשם משרד החינוך קוראת לי להתמזרח.
"תתמזרחו יותר", מבקשת הטלוויזיה ואיני יודע איך להתמזרח יותר .
אני במזרח ולבי במזרח אני במערב ולבי במערב אני במזרח ולבי במערב אני במערב ולבי במזרח - כך אני מרגיש כל-כך טוב!
בכל רוחות השמים אני חי וארצי - ארץ זבת חלב ודבש.
ולמרות כל-זאת מקימים בשבילי וועדות ואיני רוצה לבזבז משאבים שלי ושל ארצי על ריק.
חלף מזמן הדור ל "סלח שבתי" ומ- "סלח שבתי"
חלפו מזמן השנים העדתיות
עובדים עלי עלינו ועליכם אינטרסנטים סביב השׂיח העדתי.
אין נקודת רתיחה בשׂיח העדתי!
אולי אולי, ישנה נקודת קיפאון בשׂיח הזֵהותי וזהות לא משנים על-ידי וועדות.
שׂיח זהותי לא נמחק לעולמים. גם אינו נפתר בוועדות-בזבוזים.
"אבא שלי כל כך האמין בזה עד שהיה נוסע בחינם למקומות בפריפריה כמו בית-שמש או לשלומי ומלמד שם ילדים. כך הוא גידל דורות של פייטנים..." אשרהו וטוב לו כי זכה במצוות.
"ראיתי את אבא שלי מתעצבן בצמתים בחייו כשהוא הרגיש לחלוטין שזה עניין של שחור ולבן..." אשרהו שחישל עצמו בעצמו.
כלומר - יש בתוכנו ויישאר בתוכנו השׂיח הזהותי וכנראה שאינו שיח עדתי.
היה את אתה ואני וועדות זהותיות הפותרות בעיות בעצמן ואינה מבזבזת משאבי המדינה ואינה מתבזבזת על ריק.
תנו לזמן לעשות את שלו והוא עושה את שלו ויעשה את שלו.
איך אמרו אבותינו הבבלים במעברה - לקחו את המלה "צאבר" - "צברנות"( הכוונה - סבלנות - בערבית) והכניסו קונטרה ל- "סבלנות". אתם לא מרגישים שהשיח העדתי הוא גם הדדי?!

13.02.2017


6 תגובות:

  1. "אבא שלי כל כך האמין בזה עד שהיה נוסע בחינם למקומות בפריפריה כמו בית-שמש או לשלומי ומלמד שם ילדים. כך הוא גידל דורות של פייטנים..."
    הקטע מתוך הכתבה "דרכו בקודש" ל- רואי פרסול שראיין את זאב רווח. מעריב הבוקר 2.1.2017 עמוד 12.

    השבמחק
  2. "ראיתי את אבא שלי מתעצבן בצמתים בחייו כשהוא הרגיש לחלוטין שזה עניין של שחור ולבן..."
    הקטע מתוך הכתבה "ליבו במזרח" ל- יואב בירנברג שראיין את גורי אלפי, 24 שעות, ידיעות אחרונות, 13.10.2016.

    השבמחק
  3. 13.02.2017, 15:27
    פה , אבל ככה בפוליטיקה ואנשים נופלים בה . למה שבנט יעשה משהו חינם !
    אלי

    השבמחק
  4. 13.02.2017, 18:59
    לשלמה, שלום !
    דברים כדרבנות, ישר כוח וכל הכבוד !
    שלך בברכה,
    יחזקאל

    השבמחק
  5. יום שלישי, 14 בפברואר 2017
    שלמה שפירא: תגובתי לתגובות על הקטע שכתבתי אתמול: "הטלוויזיה משגעת אותי כל יום מספר פעמים ובשם משרד החינוך קוראת להתמזרח / הבעת דעה"
    שלמה שפירא

    תגובתי לתגובות על הקטע שכתבתי אתמול: "הטלוויזיה משגעת אותי כל יום מספר פעמים ובשם משרד החינוך קוראת להתמזרח / הבעת דעה"

    איני מתנגד לוועדות ליבון תרבותיות אמתיות. אני מתנגד לוועדות הצהרתיות של "זבנג וגמרנו".
    גם אינני מתנגד שלא יכניסו תכנים נוספים - פרקים ופרשות חשובות - בחיי עמנו בפזורותיו. ואפשר גם להמתיק פה ושם את השיח התרבותי ב- "באבא מורנו" או ב- "מאמא מיה".
    צריך לזכור שהיה רצון ומעש כל השנים ואני מדגיש כל השנים לשלב פרקים חסרים חשובים בשיח הלימודי והתרבותי. עובדה ששיריו של המשורר ביטון ולא של משוררים אחרים חשובים חגגו כל השנים בכיתות עליונות וגם במסדרונות בתי-הספר בארץ.
    השיח "ההיסטורי " היה שילובי-הרמוני-איכותי וכל המוסיף היום ב- "זבנג וגמרנו" וחושב לקבל סינתיזה אמתית תרבותית בארץ-ישראל - הוא טועה ומטעה. דווקא עכשיו אני מרגיש בארץ-ישראל עצמה את "ה-ישבנו גם בכינו בזכרנו את המזרח".
    תפסת מרובה לא תפסת! שילוב תכנים זה לא פוליטיקה ולא המתקת רצונות אנשים שצועקים המלחה המלחה. המים בארצנו מעיינות רבים ותנו שנמשיך בשקט לתת למעיינות לזרום בבטחה ובשקט
    עשרות שנים את אתה אני ואתם בנינו וממשיכים לבנות את תרבותנו ספרותנו מתוך מחויבות אמתית לילדינו. - להמשיך ב- "שילוב" ולא ב- "רדיפה להצילו" ולצערי יש "רדיפות" אינטרסים מכל זווית ופינה בארץ. היום.
    במעשׂ ולא בלחיצת כפתורים לאור הזרקורים יעלה הדבר בידינו. גם לא "לייקים" ותקשורת יעשו את המלאכה.

    14.02.2017
    פורסם על ידי שלמה שפירא ב- 1:21

    השבמחק
  6. 14.02.2017, 11:34
    יפה כתבת, שלמה.

    גם אותי זה משגע. גם עצם העניין וגם בזבוז הקופה הציבורית לפרסומות יום יומיות למשרד החינוך למה שהוא "עומד לבצע".
    איזו מין דרך חינוכית זאת? ומי בעצם ירוויח מפרסומות בשרות הפוליטיקה הללו? בוודאי לא חינוך ילדינו ונכדינו.

    עצוב.
    חנה נ.

    השבמחק

תודה רבה!