יום שבת, 14 במאי 2016

שלמה שפירא: בעקבות שידור חוזר של היצירה "דפניס וכלואה" למלחין מוריס ג'וזף ראוול בניצוחו של גיל שוחט שהוא גם מלחין ופסנתרן מצוין שמנתח את היצירה בחן רב וברמה בערוץ אחד היום / הבעת דעה

שלמה שפירא

בעקבות שידור חוזר של היצירה "דפניס וכלואה" למלחין מוריס ג'וזף ראוול בניצוחו של גיל שוחט שהוא גם מלחין ופסנתרן מצוין שמנתח את היצירה בחן רב וברמה בערוץ אחד היום

בעקבות שידור חוזר של היצירה "דפניס וכלואה" למלחין מוריס ג'וזף ראוול בניצוחו של גיל שוחט שהוא גם מלחין ופסנתרן מצויין שמנתח את היצירה בחן רב וברמה.
הניתוח שלו מרתק במיוחד שהוא מפרק לגורמים כל צליל וצליל מכלי הנגינה השונים ושוזר אותם לחיבור היצירה המקורית של ראוול. היצירה האקסטזית הזאת אמורה לפי שוחט להיות  יפה וטובה למאה העשרים ולמאה השנייה לפני-הספירה ומה גם שיש נסיון לקשור אותה למוזיקה האלקטרונית של היום.
אבל מה לעשות ויש אנשים שרוצים מקום של שלווה מן המוזיקה. אני אוהב מוזיקה קלאסית עם אנרגיה שצפה מן הנפש בשמעי אותה ובחוות אותה ולא מן האנרגיה מכלי התזמורת וחברי התזמורת המצויינים שמציגים אותה. לי אישית היה קשה להיכנס לטראנס המוזיקלי המטורף הזה ואני מדגיש שאיני מזלזל ביצירה ובחיבורה המיוחד שפורצת דרך חדשה בזרם האימפרסיוניסטי של המוזיקה.
כך שלמרות היופי והחן בניתוח היצירה הזאת על-ידי גיל שוחט, הרגשתי עד כמה יכולה מוזיקה טובה ומיוחדת בחיבורה, להציף גם תסבוך וחוכמולוגיה-מוזיקלית לשומע כמוני.
בשמעי את היצירה הזאת, כל-כך התגעגעתי לשמוע צלילים פשוטים מחליל של רועים.

14.05.2016 בסביבות השעה 18:00


3 תגובות:

  1. 15.05.2016
    בוקר טוב

    החמצתי את השידור , אבל אני תומכת בדעתך. מצטטת מדבריך:

    ..."אבל מה לעשות ויש אנשים שרוצים מקום של שלווה מן המוזיקה. אני אוהב מוזיקה קלאסית עם אנרגיה שצפה מן הנפש בשמעי אותה ובחוות אותה ולא מן האנרגיה מכלי התזמורת וחברי התזמורת המצויינים שמציגים אותה. לי אישית היה קשה להיכנס לטראנס המוזיקלי המטורף הזה ואני מדגיש שאיני מזלזל ביצירה ובחיבורה המיוחד שפורצת דרך חדשה בזרם האימפרסיוניסטי של המוזיקה.
    כך שלמרות היופי והחן בניתוח היצירה הזאת על-ידי גיל שוחט, הרגשתי עד כמה יכולה מוזיקה טובה ומיוחדת בחיבורה, להציף גם תסבוך וחוכמולוגיה-מוזיקלית לשומע כמוני.
    בשמעי את היצירה הזאת, כל-כך התגעגעתי לשמוע צלילים פשוטים מחליל של רועים."

    יום טוב ושבוע טוב

    בברכה

    רנה

    השבמחק
  2. 15.05.2016
    תודה.
    חבל שלא כתבת איפה שמעת או ראית את השידור.
    מעניין.
    מימי

    השבמחק

תודה רבה!