יום שלישי, 23 בפברואר 2016

שלמה שפירא: הכיסא והאופן – הארה נוספת למרסל דושאן / שיר

שלמה שפירא

הכיסא והאופן – הארה נוספת למרסל דושאן

לשבת ולקום
לשבת ולקום
לשבת ולקום ולגלגל עולמך מאנרגיה פוטנציאלית 
לאנרגיה קינטית, 
מאנרגיה קינטית לאנרגיה פוטנציאלית וחוזר חלילה ... 
ליצור לזכות בלחם הנכסף ובאהבה הנכספת.

14.01.2010

2 תגובות:

  1. מרסל דוּשאן היה אמן צרפתי-אמריקני. על פי רוב משויך דושאן לתנועת הדאדא, שעמה היה בקשרים שונים, ולתנועת הסוריאליזם. השפעתו על האמנות במחצית השנייה של המאה ה-20 היא רבה. מושג ה"רדי מייד", אותו פיתח דושאן, הוא אחד המקורות העיקריים להתפתחותה של אמנות הפופ ארט ושל האמנות המושגית.

    השבמחק
    תשובות
    1. ... בכיסא ובחפצים המונחים עליו" למרסל דושאן, אומרת יעל ויזל, אוצרת התערוכה-"שבת אחים", דושאן השתמש בכיסא הריק כ"רדי מייד" כאשר הבריג אופן לשרפרף מטבח (1913).

      מחק

תודה רבה!