יום שלישי, 18 באוגוסט 2020

שלמה שפירא: שפות הרוסים

שלמה שפירא

שפות הרוסים

אני מתחיל לחבב את הרוסים בארץ:
יש להם כימיה משלהם
יש להם תרבות משלהם
יש להם פסטה משלהם
עכשיו, בזמן הקורונה הם זהירים מאד, יש להם קורונה משלהם.

לאחרונה, הכרתי אישה מבוגרת מרוסיה אוהבת שירה
הייתה זמרת אופרה ברוסיה
עשרות שנים בארץ, לא מדברת טוב עברית, לא כותבת כלל וכלל בעברית
אם הגיבה לשירתי, הגיבה בתווים
עכשיו אצטרך ללמוד רוסית, גם ללמוד תווים.

אני עם העמבה בסביח שלי
איך אצהיר על בעיות הגב שלי
בעוד איזו שפה היא תשאל אותי?

18.08.2020




3 תגובות:

  1. שלמה יקר,
    זו בעיה של "ארץ הגירה". שהרי היכן הייתם לפני 80-100 שנים? איך ארץ ישראל הייתה בעיניכם? מדבר שממה, ארץ לא נושבת? ומה עם "העברית", ההיתה שגורה בפיכם? בקצור, הגענו לארץ, את

    "הגלות" הבאנו אתנו וחוזר חלילה (אגב, אני ומשפחתי בירושלים כ-160 שנים רצופות.. שונים ומשונים..). תודה רבה ו"קליטה" מוצלחת! . השיר אכן שייך לזאנר –"פוליטיקה של זהויות" ומייצג אותה יפה.. שלך בהוקרה ונאמנות, יונתן.. יפה האירוניה בשורה אחרונה בבית ראשון "..."יש להם קורונה משלהם הגם שהם ("הרוסים") זהירים מאד"...

    יונתן גורל

    השבמחק
  2. שלמה, עכשיו, זמן קורונה, הוא זמן איכותי ללמוד שפות!!

    ענת ז.

    השבמחק
    תשובות
    1. ענת ז. , המשך:
      שלמה, התכוונתי לומר שכל חיינו אנחנו לומדים
      ושיר שלך היפה, מלא תקווה ואור!

      מחק

תודה רבה!