יום שישי, 7 בדצמבר 2018

שלמה שפירא: אני משורר עברי ישׂראלי / שיר

שלמה שפירא

אני משורר עברי ישׂראלי

אני יהודי.
היום אני ישׂראלי, בילדותי הייתי אזרח עיראקי.
בעיראק - אני בעצמי הבאתי עלי את הפליטה
כי העדפתי את הקליטה בארץ-אבותי, ארץ-ישראל.
הפכתי עצמי לפליט בן-רגע כי חלמתי על ציון 
להיות בהּ חייל ואזרח גם יחד.
ילד קטן - האם חווה כאב או שׂמחה?
אני חוויתי שׂמחה ואושר:
זה עַמִּי - יש מאין
זאת ארצי - ארץ-ישראל
זה האדם - יגן על חייו ועל ארצו
זה אני - יעבוד כביולוג ויהיה משורר עברי.
היום - אני כבר זקן
גם בזקנתי אני לא עושׂה מה שבא לי.
גם בכתיבת שירים, אני נצמד לתלם:
נאמן ופתוח עם עצמי, אבל גם מנסה לא להסתבך עם הקורא שלי.
אני מציע נדיבות - אורות קטנים בחושך המאיים-הסמוי-התמים אשר מסביב.
אני מקפיד להיצמד למעשׂה המרכבה ולא להוראות הרכבה.
אני מנסה שכל קטע ביצירה שלי, יהיה בו יש מן האין.

ה' חנוכה תשע"ט, 7.12.2018

6 תגובות:

  1. סיפור חיים בכמה שורות זה לא מספיק. אני יודעת שיש לך לספר הרבה יותר. מצפה להמשך.
    ברכה ע.

    השבמחק
  2. כיף לקום בבוקר בשבת בבוקר ולקרוא מה שכתבת. איך אתה מוציא את כל המלים האלה?...
    אופירה ז.

    השבמחק

תודה רבה!