יום שישי, 28 ביולי 2017

שלמה שפירא: מה רוצים המוסלמים מדרכון העיראקי שלי / שיר

שלמה שפירא

מה רוצים המוסלמים מדרכון העיראקי שלי

בדרכון שלי חתמו והטביעו לי שלטונות עיראק: "לך מכאן אל ירושלים שלך ואל תחזור לכאן מירושלים-הטביעו בדרכוני "עזיבה ללא חזרה"".
שכחו בני הדתות השונים שירושלים הייתה פעם שלי וגם היום היא שלי.
אין לי ארץ אחרת - אם לדייק ארץ ישראל היא כמעט שלי - עוד מלפני יותר משלושת אלפים שנה.
לא תמרים, לא המישווי-קבאב על האש, לא הסביח הבגדאדי של שבת, לא העמבה המתבלת ביצי יונים בפיתה עיראקית,
לא קוקוס, לא קוסקוס, לא לוקוס, לא לוקסוס, לא אותו הוקוס-פוקוס שליווה את היעלמותי מארם-נהריים,
רק בן-גוריון, משה שרת, אבא אבן ומנחם בגין משו אותי בכוחם מן החידקל והביאו אותי למדינתי המובחרת - ירושלים.
חכמים, ישרים, נועזים ונחושים היו מייסדי מדינת-ירושלים.
הם התכוונו, באמת, שאיוולד מחדש ואבנה לי כאן בית.
בלי עצב ובלי שמישהו יְשָלֵּחַ גבינה בשׂערותי בחוזרי לביתי מבית-הספר,
באה לי ישועה.
עוד תבוא שמחה גדולה מְשׁוּחָה בי בירושלים ובמגע של ציפור אשיר את שירַי בירושלים.

28.07.2017

תגובה 1:

תודה רבה!