יום שישי, 23 במרץ 2018

שלמה שפירא: לעסנו חול בתלושי המזון בעקבות "אני עיראקי-פיג'מה, אשתי רומניה והבת שלי היא הגנב מבגדד" מאת - יגאל שוורץ - "הארץ", תרבות וספרות - 23.03.2018 / הבעת דעה בשיר

שלמה שפירא

לעסנו חול בתלושי המזון
בעקבות "אני עיראקי-פיג'מה, אשתי רומניה והבת שלי היא הגנב מבגדד"
מאת - יגאל שוורץ - "הארץ", תרבות וספרות - 23.03.2018

לעסנו חול בתלושי המזון.
ישבנו בשקט, לא קטרנו, התגברנו, למדנו, התגייסנו, עבדנו וזרענו, התחתנו...
חקרנו את עצמנו ואת זולתנו:
האושר, הטעות, העצב, ההבלגה, השגרה היומיומית, השׂמחה
רוח האומה קשרה וקושרת בינינו
האם אבא ידע או לא ידע? - מה זה חשוב לאיש זר!
האם אימא קוותה והתפללה או לא קוותה והתפללה? - מה זה חשוב לאיש זר!
האם חיי היו קשים? גם אם היו קשים, אין לי טענות ומענות אל איש!
יש כאלה שצצים עכשיו לכתוב יותר וחותרים על מה שהיה ועל כל מה שהיה - סְבָבָה!
אזכור ורישום על מה שהיה ועל כל מה שהיה - סְבָבָה!
גם אם לא יכתבו - סַבָּבָּה! 
אך רצוי שיכתבו! זה עוזר לשחרר לחצים מכל סוג שהוא ומכל מאן דהו.
בשבילי הסביבון סוב יסוב תמיד בחנוכה - היה זה נס שעליתי ארצה.

24.03.2018


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!