יום שבת, 12 בדצמבר 2015

שלמה שפירא: חיפשתי חנוכיות ומצאתי גלויה זרוקה של ק.א. ברתיני שנשלחה לְ ש. שפירא ב- 21.4.1954

שלמה שפירא

חיפשתי חנוכיות ומצאתי גלויה זרוקה של ק.א. ברתיני 
שנשלחה לְ ש. שפירא ב- 21.4.1954


בשנים עברו שבוי הייתי בחיפושׂ אחרי חנוכיות ובין השאר הייתי נדהם
לראות איך יוצרים חנוכיות לא כשרות כמו למשל אותה חנוכייה שקָניה
יוצאים מקשת של צינור-מים מברזל,שאם היו מציבים בקנים את הנרות היו כולם פונים אחד אל השני והייתה מתקבלת להבת אש גדולה אחת . את החנוכייה הזאת ראיתי באחת החנויות ב"שוק הפשפשים" ביפו . כששאלתי מה מחירה ,
השיב לי המוכר הערבי – 40 שקל – ואני מחזיק בחנוכייה ושואל אותו
אם ניסה להציב נרות בה ומיד נזכר שיש בעיה. לאותו מוכר "הרבצתי"
שיעור בחנוכיות כשרות . פתאום שינה את מחירה הציע לי אותה ב- 10 שקלים .
הודיתי לו ולא קניתי ופניתי לערמת ספרים ישנים שהייתה פזורה לפני
החנות . אלו היו ספרים ישנים מלפני קום המדינה ואחריה .
ולתדהמתי אני מוצא בין הספרים גלויה זרוקה דהויה עם "כתמי חלודה"
ומרופטת . נתתי למוכר חמשה שקלים ורכשתי אותה ואני שמחתי והוא שמח.

הגלויה נשלחה מ- ק.א.ברתיני הגר מרחוב אבן גבירול 182 תל-אביב
ל- ש. שפירא מרחוב הקליר 12 תל-אביב ונושאת חתימת דואר 22.4.1954
על הגלויה בול בערך 30 מבולי "מלחמת בר-כוכבא" ובה כתוב :

21.4.1954

   לח' ש. שפירא שלום רב .
מכתבך הרשום הגיעני לפני ימים מספר .
אין הצעתך מתקבלת על דעתי , שכן עצם הבירור
עלול רק להוסיף כיעור על כיעור . ובכלל , שיתוף
אנשים כעֵדים בעניין המבוסס על דיבורים =
לא = דיבורים יעורר בי גועל נפש .
כל מה שסוּפר לי בשעתו אינו אלא אפיזודה
שהכאיבה לי אמנם , אבל אני מתייחס אליה כאל
מה שחלף ונשכח .

                            בברכה
                                   -חתימה- (של א. ברתיני)     
 ד"ש לליזה .

זה היה בינואר 2009

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!