על אגרוף
בשיר של "עדן בן זקן" - "אגרוף" - "איך תמיד אתה הולך וחוזר אלי בסוף כמו הגלים על החוף, כמעט כמו אגרוף בתוך הפנים...אתה שחקן..."
בתנ"ך לא מדברים על מתאגרף מקצועי. לפי התורה ולפי מפרשי התורה "רבי נתן אומר ניתן להקיש אגרוף לאבן כדי להמית וכדאי לעיין - מה שאומרים על "בעל אגרופין" של בן אבטית (קידושין ע"ו).
השפה הערבית עשירה במונחים הקשורים ל- "הכה"' - דלת, פעמון, ברזל, קור, מועד, טלפון, לב, יד, מצור, ועוד ועוד .
המתאגרף שלך אולי חובב (מולאכם) אך הוא לא מתאגרף מקצועי,
"מולאכאמה" - אגרוף מקצועי והמתאגרף הוא "מולאכם מוחתאריף".
בשירך האגרופן אינו מבין שגם אגרוף נמצא במסגרת חוקים מוגדרים.
ראה : רמב"ן על פסוק י"ח, פרק כ" בספר "שמות". גם ב- "ויקיפדיה" על רמב"ן.
השבמחקהשפה הערבית עשירה במונחים הקשורים ל- "הכה"' :
השבמחקצ'ארב רח-באב - הכה/דפוק על הדלת
צ'ארב אל-ג'ארס - צלצל בפעמון
צ'ארב פי חאדיד בארד - עמל לשווא או היכה בברזל קר
צ'ארב אלבארד - פגע בו קור
צ'ארב לאהו מאועד - קבע לו מועד
צ'ארב ח'ימתו - הציב אוכל
צ'ארב תלפון - טלפן
צ'ארב עלייהי אלחיצאר - הטיל עליו מצור
צ'ארב עלייהי צ'אריבה - הטיל עליו מס
צ'ארב עאלא קאלבוהו - הסיר רחמים מלבו
צ'ארב על יאדייהי - מנע ממנו מלפעול
צ'ארב עותקאהו - התיר ראשו
ועוד...
צ'אהירא = תופעה, סימן // צ'אהר = גלוי
השבמחק