שלמה שפירא
חשבונות חורשת האקליפטוס
יבשנו את הביצות
זה העץ שלי וזה העץ שלך
זה הענף שלי וזה הענף שלך
אלה עלי השלכת שלי ואלה עלי השלכת שלך
לא לומדים מאומה מן הגולה ומן השואה
ערב רב נשארנו בדרכנו מיציאת מצרים
אלפי שנים לא הוציאונו מעבדות לחרות ומשעבוד לגאולה
הקרע בתוכנו נשאר קיים, אורגים ושוזרים אותו כל יום מחדש
יש כאלה ששוזרים אותו
יש כאלה שמקפיאים אותו,יש כאלה שמרתיחים אותו עד לגלישת רעידה.
סבוב יסוב הגלגל, הבצק תמיד גלול ואפייה אין
עם ישראל לא יידע לעולם לאפות עוגה סבירה ליום הולדתו
משה משה רבנו, אייך?!
הנמשיך ונמשיך ונמשיך לשיר בפתוס: חבלי משיח! המשיח הנה מתי הוא בא?
26.07.2020
חשבונות חורשת האקליפטוס
יבשנו את הביצות
זה העץ שלי וזה העץ שלך
זה הענף שלי וזה הענף שלך
אלה עלי השלכת שלי ואלה עלי השלכת שלך
לא לומדים מאומה מן הגולה ומן השואה
ערב רב נשארנו בדרכנו מיציאת מצרים
אלפי שנים לא הוציאונו מעבדות לחרות ומשעבוד לגאולה
הקרע בתוכנו נשאר קיים, אורגים ושוזרים אותו כל יום מחדש
יש כאלה ששוזרים אותו
יש כאלה שמקפיאים אותו,יש כאלה שמרתיחים אותו עד לגלישת רעידה.
סבוב יסוב הגלגל, הבצק תמיד גלול ואפייה אין
עם ישראל לא יידע לעולם לאפות עוגה סבירה ליום הולדתו
משה משה רבנו, אייך?!
הנמשיך ונמשיך ונמשיך לשיר בפתוס: חבלי משיח! המשיח הנה מתי הוא בא?
26.07.2020
יום ראשון, 26 ביולי 2020
השבמחקשלמה שפירא: מה סוד "שורשי המשטמה בין מפא"י והרביזיוניסטים ?"
מה סוד "שורשי המשטמה בין מפא"י והרביזיוניסטים ?"
השאלה מספרו של שלמה לב-עמי:
"מעימות לאיחוד - במחתרת. עם ומדינה. התנדבות. חינוך" ל- שלמה לב-עמי, הוצאת עמי, ישראל, תמוז תשל"ו.
(שלמה בן-עמי, מבכירי האצ"ל ומוותיקי תנועת החרות, לא סיים בית ספר עממי. זה לא הפריע לו לעשות דוקטורט בתולדות עם-ישראל וללמִד באוניברסיטה). האם מבטא משהו בנושא זה, מהצד הרביזיוניסטי?
בספר ישנם מכתבים שנשלחו לאישים ולמערכות עיתונים שונים, עם הערה "סרב/סרבו להדפיס"!
אביא קטעים מתוך הפרק "על דמות ישראל ועתידה" ובחרתי קטעים מתוך העמודים 89-91 שיתנו את האווירה שמה כותב הספר רצה להעביר לקורא ולכולנו. האווירה הזאת מצויה לאורך כל הספר:
עלינו לקבוע שני דברים: (מתוך "בסער", ח' כסלו תש"ט -1948, שכתב מפקד בני-אצ"ל)
א) - המשטר במדינה טעון תיקון.
ב) - עלינו לתת את חלקנו בתיקונו.
היות ומראש ברור כי מי שיהא נאמן יותר למצפון האומה והמדינה, יהא מועיל ויעיל יותר בתיקון המשטר בישראל - עלינו לשאוף כי קודם כל תנועתנו תהא בעצמה נאמנה למצפון האמור. אם נטפח תמיד את מדת היושר בשורותינו ונשמור כי יקוים; אם נגנה את העוול ולא נרשה את קיומו; אם לא נשכח בכל עת ובכל מקום את ה"הולך תמים ופועל צדק" - תהא לנו תקוה למלא את תפקידנו בתיקון ותיכון משטר יותר טוב במדינתנו. באם רק נדבר על תיקון המשטר או נבקר אחרים על שאינם ראויים להשליט משטר טוב במדינה, לא רק שלא נזכה להקים משטר כזה, אלא שלא נצליח לשומרו אפילו בשורותינו.
הגיעה סוף סוף השעה שגם את תורת-חיי המדינה - כמו תורת המלחמה - שהתווה לנו ז'בוטינסקי, ננסה להגשים הלכה למעשה. אם נמשיך ונגביר את אשר פעלו בית"ר והאצ"ל בשטח זה אזי יש סיכוי כי נצלח גם לתעודה זו. יש להקים טיפוס מחודש של אזרח עברי שיאצור באופיו מקסימום של תכונות חיוביות. האזרח החדש, המתבגר במדינתנו, צריך להיות יותר כנה ונועז, פשוט ונבון, הגיוני ומעשי, נאמן לעם ולמולדת ומסור לשאר החובות. את מלאכת הקודש הזו עשה נעשה קודם כל ע"י חינוך עצמי וחינוך הנוער. דרכי חינוך אלה דורשים הקרבה רבה ומתמדת, עד אשר יקום דור שידחה אינסטינקטיבית תכונות שליליות; שהשקר יהא לו לזרא ולא ישלים עם עוול. במצב כזה לא יחזיק מעמד כל משטר שאינו צודק ואינו טוב. עצם התהוותו של דור שכזה, היא הערובה הנאמנה ביותר לתיקון, לתיכון וקיום משטר צודק וטוב במדינתנו...
13.05.2013
פורסם על ידי שלמה שפירא משורר ב- 0:25