שלמה שפירא
תן לחיות ואתן לך לחיות / היגיון עומד מאחורי זה
אילנה א. עם תמונה זוגית כותבת: "אני מלאת שמחת חיים ואהבת את החיים - תן לחיות ואתן לך לחיות".
ביהדות - הנישואין הם חלק משמעותי מקיום המידות, בהלכה נקבעו הסדרים העוסקים בנישואין...
אפשר לומר נישואים וגם נישואין, וכן אירוסים וגם אירוסין, גירושים וגם גירושין - שתי המילים
אין ביניהן כל משמעות והבחירה ביניהן היא בחירה סגנונית.
האקדמיה ללשון עברית לא דנה במהות, במשמעות, בתוכן...
נישואים, למשל, דרך חיים עם נצחונות נסמכים על דרך עם חוכמת המרחק (מרחק - מונע קשר ומשכיח קשר)במערכת יחסים קרובים וטובים.
בחיים - נשארים הנהרות, מתוספים המנהרות גם בענייני דת.
ב- 2002 "אלברט שבות" כותב:
"הבהירות, הכנות, הם סימני ההיכר של הדת שלנו, אין בדת שלנו גמגום ולא ברמז.
מצד אחד עם קדוש וטהור עם נביאים ומנהיגים בלתי מעורערים, ומצד שני :
גם דוד המלך יכול להגיע לשפל...איזה מסר כפול זה ששומרים עליו ומשמרים אותו!".
לזכור - גם המסורת זוכרת ולא שוכחת.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
תודה רבה!