יום שבת, 20 בפברואר 2021

שלמה שפירא: חשיבותה של המוסיקה להעמקת החוויה והדרמה התיאטרלית / עשרים שנה לאופרה הישראלית

שלמה שפירא


חשיבותה של המוסיקה להעמקת החוויה והדרמה התיאטרלית

"מחלום למציאות שנת - 1986-2005 עשרים שנה

לאופרה הישראלית תל אביב-יפו"

בהוצאת "האופרה הישראלית תל אביב-יפו" בתמיכתם האדיבה של משפחת צבי ועפרה מיתר, 2005

 

"...כאשר נפרדה האופרה הישראלית מהקאמרי בשנת 1986 והחלה את פעילותה העצמאית התגלתה מחלוקת בהנהלתה על דרך הפעולה וההתארגנות לעתיד. קבוצה אחת...צידדה בהפקת אחת או שתי הפקות בשנה...הקבוצה השנייה דגלה בהקמה הדרגתית של בית האופרה של ישראל,

כלומר העסקת צוות מנהלי, הקמת מקהלה, התקשרות קבועה עם תזמורת, טיפול בהקמת אולם לאופרה לתקופת ביניים והקמת בית אופרה של קבע...והכריעו...בעמדה זו ובכך ניתן אור ירוק להקמתו של מוסד תרבות חדש:

האופרה הישראלית החדשה.

לא עברו שנים רבות וביוני 1995 חגגנו 10 שנים לאופרה הישראלית...על במת האופרה במשכן לאמנויות הבמה."

 

"...בשנים האחרונות לעבודתי (כותב אורי עופר) התבררה לי יותר ויותר חשיבותה של המוסיקה להעמקת החוויה והדרמה התיאטרלית...מתחילת דרכה שמה האופרה הישראלית החדשה דגש על ההיבט התיאטרלי-דרמתי של הפקותיה.

יש לזכור שבאותה עת נטו רוב בתי האופרה בעולם להזניח את ההיבט התיאטרלי-דרמתי

ולשים את תשומת הלב לצד המוסיקלי של ההפקות.

המדובר הן בבחירת הבמאים והזמרים והן באופיין של ההפקות."

26.09.2011

 

2 תגובות:

  1. vox populiמשתמש מאומת (האתר שלי) , 16:09 26/9/2011:
    ובעשרת השנים האלה אני תוהה מה ההישג המהותי של "האופרה החדשה בישראל"? בית אופרה אחד? מכירים מובקעים שלא מאפשרים למעמד הביניים לחוות תרבות? שלא נדבר על חוסר התחשבות מוחלט באנשי הצפון שלא רק צריכים לשלם על הוצאות הנסיעה אלה "נהנים" מאותם מכירים לכרטיסים או מנויים, אז בוא תגיד לי בדיוק מה הצלחתכם, ומה כל המטרה של הפוסט הזה בכלל?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלמה שפירא , 16:31 26/9/2011:
      אני מסכים אתך על המחירים, שלגבי הרבה תושבים בארץ-בעיניהם-המחירים מופקעים וצריך לעודד כמה שיותר "צפייה אופראית" ואחרות לאלה המתקשים בגלל עלות גבוהה או אנשים הגרים רחוק מתל אביב להגיע לאופרה בהנאה.
      תודה לך על ההערה.

      מחק

תודה רבה!