| ||
שוב הרב עובדיה יוסף מצליח להעיר ולעורר שוב את דעת הקהל בתוכנו. בדרשתו של הרב לאחרונה, עקץ רבנים ממוצא מרוקאי באומרו: "זו סתם עיקשות להגיד מרוקו, מרוקו", "מרוקו ירדה משמים?" והמשיך: "אנשים מדלת העם יחלקו על הפסוקים האלה?". הכנסת יוצאי מרוקו ורבניה בנאומו, יצרה אי שביעות בקרבם. כשיש דעות שונות בין חכמים ובמיוחד בין פוסקי הלכה חשובים והרב עובדיה הוא אחד מהם, יש להדגיש שזו דעתו שלו הנאמרת לפי דרכו ותפיסתו, מאחר וגם הוא כמו אחרים העוסקים בתורתנו הקדושה יכולים להביע דעה זו או אחרת , אך מדוע כשהוא מביע דעה כל כך הרבה אנשים, ימין ומשמאל, חרדים ודתיים לאומיים ומסורתיים ,אשכנזים, ספרדים, עיראקים ומרוקאים ומי לא, מגיבים לפסיקתו בכל האמצעי התקשורת. הסיבה לדעתי היא שהרב עובדיה משרה אוירה של סמכות, של פסיקה סופית, כאילו הוא הפוסק בהלכה, היודע היטב כל דבר מ"תורה מסיני", וחוץ מזה, הרי הוא כבר הוכתר כ"פוסק הדור" . שנית, הרב עובדיה יוסף לא מסתפק רק בדיונים בהלכה.כאומן הדרשה הרב מגיש בעסיסיות לכל דורש את תורתו. צריך לזכור שהוא עילוי בביבליוגרפיה ההלכתית ומלך הפלפול הניחן בהתעקשות נחרצת, כמעט אבסולוטית להשליט את דעתו על אחרים ושלילת דעות אחרות, במידה והן לא לפי דעתו. תראו איך הוא מצליח בדרשה שבועית שגרתית, שאפשר לעבור עליה לסדר היום, להתסיס את האווירה שכל כך מציתים רבים מחכים לפתחה. ואיך עושה זאת הרב? הוא מכניס את אלמנט המחיקה הטוטלית, דבר המעוגן בתפיסתו, וכך, בפסילה נחרצת הוא מבטל קודם כל את דעת הרבנים שלא תמימי דעים לפרשנותו ופונה גם לקהליהם באומרו: "אנשים מדלת העם יחלקו על הפסוקים האלה?". אפשר לא לאהוב את טעם פרשנותם של רבנים יוצאי מרוקו, אך למה לקטול עד הסוף? יוצא שמדבריו של הרב, באין חידוש יש חידוש, ובאין מחלוקת יש מחלוקת ובאין פער יש פער. כאשר אתה רוצה להיכנס לעובי הקורה של דברי הרב, אתה שומע את התירוץ הקבוע: "אנחנו פשוטי עם שלא מבינים את עומק דבריו ואת טוב ליבו", או "רק מי שיודע מה ערך לימוד התורה,יכול להבין את דברי הרב". מה יגידו אלה שבאמת לא יכולים להגיע לסוף דעתו, או חילונים שלא מוכנים להגיע לסוף דעתו. האם לא יהיו כאלה בתוכנו שיתעלמו מדבריו או יתרגזו מהם?! . דווקא הרב עובדיה יוסף, ה"גדול בדורו", היה צריך לבוא לקראת הקהל הרחב התקופה ה"משוגעת" שלנו. בתקופת הבלבול ולא הפלפול שלנו צריכה אישיות כמו הרב עובדיה לשאול מה באמת הדברים החשובים בהלכה, שעליהם חייבים לפקוד כדי לקרב ולחזק חילוניים לשוב למסורת היהודית, כדי שיכירו את התורה ולו רק על רגל אחת. זו צריכה להיות משימה עממית רחבה ולא סקטוריאלית. |
שלום רב, שמי שלמה שפירא. אני משורר, ותוכלו למצוא בבלוג שירים שלי ,כתבות שלי...
יום ראשון, 4 ביוני 2023
שלמה שפירא: המשימה הגדולה של הרב עובדיה יוסף / כתבה שפרסמתי ב- עיתון "הצופה" ב- 06/02/2007
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
שלמה שפירא: המשימה הגדולה של הרב עובדיה יוסף / כתבה שפרסמתי ב- עיתון "הצופה" ב- 06/02/2007
השבמחקשלמה שפירא
המשימה הגדולה של הרב עובדיה יוסף
כתבה שפרסמתי בעיתון "הצופה ב- 6.02.2007
דווקא הרב עובדיה יוסף, ה"גדול בדורו", היה צריך לבוא לקראת הקהל הרחב בתקופת הבלבול בה אנו מצויים ולקרב יותר רחוקים...
שוב הרב עובדיה יוסף מצליח להעיר ולעורר שוב את דעת הקהל בתוכנו. בדרשתו של הרב לאחרונה, עקץ רבנים ממוצא מרוקאי באומרו: "זו סתם עיקשות להגיד מרוקו, מרוקו", "מרוקו ירדה משמים?" והמשיך: "אנשים מדלת העם יחלקו על הפסוקים האלה?". הכנסת יוצאי מרוקו ורבניה בנאומו, יצרה אי שביעות בקרבם. כשיש דעות שונות בין חכמים ובמיוחד בין פוסקי הלכה חשובים והרב עובדיה הוא אחד מהם, יש להדגיש שזו דעתו שלו הנאמרת לפי דרכו ותפיסתו, מאחר וגם הוא כמו אחרים העוסקים בתורתנו הקדושה יכולים להביע דעה זו או אחרת , אך מדוע כשהוא מביע דעה כל כך הרבה אנשים, ימין ומשמאל, חרדים ודתיים לאומיים ומסורתיים ,אשכנזים, ספרדים, עיראקים ומרוקאים ומי לא, מגיבים לפסיקתו בכל האמצעי התקשורת.
הסיבה לדעתי היא שהרב עובדיה משרה אוירה של סמכות, של פסיקה סופית, כאילו הוא הפוסק בהלכה, היודע היטב כל דבר מ"תורה מסיני", וחוץ מזה, הרי הוא כבר הוכתר כ"פוסק הדור" .
שנית, הרב עובדיה יוסף לא מסתפק רק בדיונים בהלכה.כאומן הדרשה הרב מגיש בעסיסיות לכל דורש את תורתו. צריך לזכור שהוא עילוי בביבליוגרפיה ההלכתית ומלך הפלפול הניחן בהתעקשות נחרצת, כמעט אבסולוטית להשליט את דעתו על אחרים ושלילת דעות אחרות, במידה והן לא לפי דעתו. תראו איך הוא מצליח בדרשה שבועית שגרתית, שאפשר לעבור עליה לסדר היום, להתסיס את האווירה שכל כך מציתים רבים מחכים לפתחה. ואיך עושה זאת הרב? הוא מכניס את אלמנט המחיקה הטוטלית, דבר המעוגן בתפיסתו, וכך, בפסילה נחרצת הוא מבטל קודם כל את דעת הרבנים שלא תמימי דעים לפרשנותו ופונה גם לקהליהם באומרו: "אנשים מדלת העם יחלקו על הפסוקים האלה?". אפשר לא לאהוב את טעם פרשנותם של רבנים יוצאי מרוקו, אך למה לקטול עד הסוף? יוצא שמדבריו של הרב, באין חידוש יש חידוש, ובאין מחלוקת יש מחלוקת ובאין פער יש פער.
כאשר אתה רוצה להיכנס לעובי הקורה של דברי הרב, אתה שומע את התירוץ הקבוע: "אנחנו פשוטי עם שלא מבינים את עומק דבריו ואת טוב ליבו", או "רק מי שיודע מה ערך לימוד התורה,יכול להבין את דברי הרב". מה יגידו אלה שבאמת לא יכולים להגיע לסוף דעתו, או חילונים שלא מוכנים להגיע לסוף דעתו. האם לא יהיו כאלה בתוכנו שיתעלמו מדבריו או יתרגזו מהם?! .
דווקא הרב עובדיה יוסף, ה"גדול בדורו", היה צריך לבוא לקראת הקהל הרחב התקופה ה"משוגעת" שלנו. בתקופת הבלבול ולא הפלפול שלנו צריכה אישיות כמו הרב עובדיה לשאול מה באמת הדברים החשובים בהלכה, שעליהם חייבים לפקוד כדי לקרב ולחזק חילוניים לשוב למסורת היהודית, כדי שיכירו את התורה ולו רק על רגל אחת. זו צריכה להיות משימה עממית רחבה ולא סקטוריאלית.
Good morning Shlomo,
השבמחקIn my opinion, you were far too gentle and nice about this Rav who I believe is a bad person because of all the hatred and nastiness he spreads around and unfortunately he has many followers who are only too willing to carry on that hatred and nastiness.
I had a nice time with the kids yesterday and now I'm back at the office for a regular day of work.
Have a good day.
Shirley
Good morning Shlomo,
7.02.2007
נוסח קצת קצת שונה לקטע:
השבמחקשלמה שפירא 4.2.2007
ושוב הרב עובדיה יוסף מצליח להעיר ולעורר שוב את דעת הקהל בתוכנו. בדרשתו של הרב ,לאחרונה, שעסקה בנושא האיסור להפסיק אמירת ברכה באמצע הברכות , כאשר הסביר את התנגדותו לנוהג הזה של שמיעת שם האל בברכות ,במילים : "ברוך הוא וברוך שמו". פתאום בתקשורת וגם באינטרנט ומישהו ספר לי ,שגם בבית הכנסת שבו מתפלל דיברו בנושא , וכל זה למה ,כי עקץ רבנים ממוצא מרוקאי באומרו : "זו סתם עקשות להגיד מרוקו, מרוקו..." , "מרוקו ירדה משמים?... " והמשיך : "אנשים מדלת העם יחלקו על הפסוקים האלה ? ". הכנסת יוצאי מרוקו ורבניה יצרה אי שביעות בקרבם. גם מה שידוע ש"רבים ממצביעיה של מפלגת ש"ס הם יוצאי מרוקו,ולמרות זאת,מי שחטף מהרב עובדיה עקיצה מעליבה-היו דווקא הם , בהתייחסו למנהגיהם המנוגדים לפסיקותיו..."
כשיש דעות שונות בין חכמים ובמיוחד בין פוסקי הלכה חשובים והרב עובדיה הוא אחד מהם, יש להדגיש שזו דעתו שלו הנאמרת לפי דרכו , ולפי תפיסתו ולפי צביעתו ,וכי גם הוא כמו אחרים העוסקים בתורתנו הקדושה יכולים להביע דעה זו או אחרת ,אך מדוע , כשהוא מביע איזה הדגשה לפסק הלכה , כל כך הרבה קטיגוריות של אנשים ,מימין ומשמאל,חרדים ודתיים לאומיים ומסורתיים ואשכנזים וספרדים ועיראקים ומרוקאים ומי לא . מגיבים לפסיקתו באמצעי התקשורת , באינטרנט...
ראשית כל ,הרב עובדיה משרה אוירה של סמכות ,של פסיקה סופית ,כאילו הוא הפוסק בהלכה ,היודע היטב כל דבר מ"תורה מסיני" ומ"על פי התורה אשר יורוך " והרי הוא ,כבר הוכתר כ"פוסק הדור" .
שנית,הרב עובדיה יוסף לא מסתפק רק בדיונים בהלכה. כאומן הדרשה מגיש בעסיסיות לכל דורש את תורתו. צריך לזכור שהוא עלוי בביבליוגרפיה ההלכתית "השליט", ומלך הפילפול שעם התעקשות נחרצת,כמעט אבסולוטית להשליט את דעתו על אחרים ושלילת דעות אחרות,במידה והן לא לפי דעתו. תראו איך הוא מצליח ,בדרשה שבועית שגרתית, שאפשר לעבור עליה לסדר היום ,להתסיס את האוירה שכל כך מציתים רבים מחכים לפתחה ויש כאלה ,שמחכים לפתחה..ואיך עושה זאת הרב ?. הוא מכניס את אלמנט המחיקה הטוטלית דבר המעוגן בתפיסתו : "זו סתם עקשות להגיד מרוקו, מרוקו..." , "מרוקו ירדה משמים?... "
כך שבפסילה נחרצת הוא מבטל קודם כל את דעת הרבנים שלא תמימי דעים לפרשנותו ופונה גם לקהליהם באומרו "אנשים מדלת העם יחלקו על הפסוקים האלה ? ". אפשר לא לאהוב את טעם פרשנותם של רבנים יוצאי מרוקו,(בגלל סיבות שונות,כמו ,יותר נותנים דעת לקבלה או יותר נשמרים במנהגים שאמצו מאות שנים וכו') או את טעמם של רבני מרוקו המובאים מצד הקבלה,ואפשר לא לאהוב לדוש בטעמים של אחרים אך למה לקטול עד הסף?. יוצא שמדבריו של הרב , באין חידוש יש חידוש. ובאין מחלוקת יש מחלוקת ובאין פער יש פער . ולמעשה , הרי כולם עוסקים בתורה יומם ולילה ובכל זאת,אצל ,הרב עובדיה יש תמיד חדוש ופעילות בשטח.
ולא רק זאת ,אתה רוצה להיכנס לעובי הקורה בדברי אברכים ואתה שומע "אנחנו פשוטי עם שלא מבינים את עומק דבריו ואת טוב ליבו" או "רק מי שיודע מה ערך לימוד התורה,יכול להבין את דברי הרב" למעשה , אנחנו שבויים לדבריו כי,כנראה, לא מגיעים לסוף דעתו ואז מה יגידו אלה שבאמת לא יכולים להגיע לסוף דעתו ,או אלה שהם חילונים מאד שלא מוכנים להגיע לסוף דעתו. האם לא יהיו כאלה בתוכנו שיתעלמו מדבריו או יתרגזו מדבריו ?! .
דווקא ,הרב עובדיה יוסף ה"גדול בדורו" היה צריך לבוא לקראת התקופה ה"משוגעת" (לגבי אדם חרדי ,במיוחד!) בתקופה המודרנית הקשה ,בתקופת הבלבול ולא הפלפול צריכה אישיות כמו הרב עובדיה ואחרות,לשאול את ,מה ,באמת הדברים החשובים בהלכה שעליהם חייבים לפקוד כדי ,גם לקרב לבבות שכמעט אבודים, ולחזק חילוניים לשוב למסורת היהודית ,כדי שיכירו את התורה ולו רק על רגל אחת. זו צריכה להיות משימה עממית רחבה ולא סקטוריאלית (כי אין סקטוריליות בהבנה ובהאדרת תורה).
כמו כן, אני בא גם להציע לתקשורת,שחייבת להיות קצת חכמה בתורה (בתורתנו הקדושה) ,שתחתור , לפחות , לידע עממי פלוס של תורה ולא להיתפס לפיקנטריה לא כל כך חשובה לכולנו ,כיהודים בכלל ולפני שחורצת ,לפעמים, אמירתה על תורה ורבניה לחשוב ,פעמיים.. לפעמים בהתנפלות על הרב עובדיה יוסף ,בהמשך להדגשות עסיסיות הנאמרות ברוח התורה,מגיבה העיתונות בדברים לא חכמים ולא נבונים וגם לא כל כך כשרים ויוצא שכרנו בהפסדנו.
הורדת פרופיל גם מצד התקשורת הש?ש?ה אלי סקופ? והנמכת פרופיל הטוטליות מצד מרן עובדיה יוסף יביאו יותר חזרה ליושנה של עטרת עמנו .