יום ראשון, 11 בדצמבר 2016

שלמה שפירא: על הביטאון - "נהרדעא" (ביטאון מורשת יהדות בבל) - תגובתי מ- 5.03.2008 / תגובה

שלמה שפירא

על הביטאון - "נהרדעא" (ביטאון מורשת יהדות בבל) - תגובתי 
מ- 5.03.2008 (תגובתי התפרסמה ב- "נהרדעא" 30 בעמוד 58 ביוני 2009)


בחוברת 29 חשון תשס"ח , אוקטובר 2007
ב- עמ' 69 כותב עובד שאול:
"כידוע, כתבי עת מעניינים במיוחד קהלים מסוימים וקוראים ספציפיים וגם הללו, רובם ככולם, מדפדפים בהם, מעלעלים בהם, מרחפים, ואך לקריאה של ממש לא מגיעים, להוציא אספנים ומוסדות מחקר – כמוהם כאחיהם העיתונים היומיים והמגזינים –סופם גריסה ומִחְזור. בא "נהרדעא" ויצר מציאות אחרת: הוא מעניין. הוא נקרא והוא נקרא בשקיקה, מרתק, מרחיב אופקים, מאלף, משרה אווירה, יוצר הולך רוח.
מעבירים אותו מיד אל יד – ו"חיי המדף" שלו ארוכים. נהרדעא אינו עוד כתב עת..."
והכותב ממשיך ומציין מהו כתב העת עכשיו?
תשובתו מתקבלת לאחר ההאדרה הבאה:
"... סופרים אשר שמם הולך לפניהם בארץ ובעולם. אנשי אקדמיה עתירי הישגים 
ועטורי אותות הוקרה. אנשי רוח ואנשי מעשה ,..שזכו להכרה. הם "אין"!: נחשבים, מוערכים. משחרים לפתחם, חיים מפיהם וברוך משנה העתים. "ובגלל כך "נהרדעא הפך לכתב-עת ייחודי".

אשרי המאמין !
כתב העת הזה הוא לא כזה. הוא נשאר כפי שהיה כל השנים וכל עוד שהמורשת נכתבת באידאליזציה "סטארית" (STAR) היא לא תהיה שְׁלֵמה ונאמנה למקורות ואם אלה הנדבכים המורשתיים שלנו שמונחלים 
לדורות הבאים - משהו שמאדיר "מנהיגים",מבליט "מצליחנים", מפנה מקום-כבוד ל"אינים וסטארים" אך שוכח "עדכונים" מכל השכבות והשטחים  והקולות העממיים הרבים הכמעט אינסופיים שלא מובאים במילות דפיו והם חסרים ויש ים אדיר לשמוע ולתעד אותו.
מחמאות, תארים ועטיפה יפה ועיצוב גרפי מעולה לא יעשו את הביטאון כפי שהכותב מציין.

5.03.2008

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!