יום רביעי, 18 בנובמבר 2020

שלמה שפירא: הדת כמעסיק תמידי

שלמה שפירא

הדת כמעסיק תמידי


"מי ה' אשר אשמע בקולו?", "לא ידעתי את ה', וגם את ישראל לא אשלח"
משה הוא הראשון שנותן שיעור מאלף באמונה. 
האם משה התכוון להפוך אמונה לדת?
בימיו לא הייתה דת היו אמונות אמונות לאין ספור.
משה בלט באמונתו ובהגדרתו ב- יש אלוהים
וכי הגדיל להבין בהכרת הטוב של האדם מתוך יסוד הגמול שעשה עמו אלוהים.
גם כאן יש תן וקח, תן וקח.
איך אמונה הופכת לדת ומהדת האחת דתו להמית?
מי אני שאוכל להתבטא במחשבות ראשונים במחשבות אחרונים
ואתבטא במשמעות קאנטיאנית שבה ביחסים יש כוונה הדורשת תפיסה מרחבית 
לפעמים, בדמיון, לפעמים תפיסה חושית.
מכאן נכנסו הטקסים, שגם כל הדיוט יתעסק ויהיה מחויב לדת.

עני ואביון אנוכי לפניכם לדבר על אלוהים ואמונתו.
בכל זאת, הדת מעסיקה אותי מאד.
נתקלתי בישומון: "תאמין, אל תפריע לנפשך ולנשמתך..."
דת פוגשים בכל מקום ובכל רגע יותר בטקסים דתיים ובשימוש באביזרי דת...
טקסי הדת חשובים מן הדת עצמה
בעיקר הדת מתמקדת בילדים ולמען אלה שלא כל-כך מאמינים.
בלי זרימת הדת בנהר ובנהרות, איך תגיע הדת לכל מקום?!
18.11.2020



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!