שלמה שפירא
שבחות' סוכה
לא שָבַ"ח (שָבַ"חים) אלא שְבַאח (ברבים – שְבָאחות')- מלשַבֵּחַ !
בסוכה המקושטת שהקמנו בעיראק וגם בחצר בית הורי בארץ , קדשנו אכלנו וישבנו בסוכה
והילדים ישנו בה בלילה וגם התאספה המשפחה המורחבת בליל הושענא-רבה והתפללנו עד לאחר חצות הלילה.
לסוכה יש מזמורים משלה , בעצם שבחות'-, ת'=th (שבאח- ביחיד) – שבחות' סוכה.
(כמו שקיימים שבחות' שבת)
ומשבחות' הסוכה אציין כמה ששרנו- כל המשפחה- כמו :
סוכה ולולב לעם סגולה ...
יה את סוכת תקים בזכות שבעת הצדיקים ...
אחַי מאין אתם . מארץ צבי קדושה ...
ידידי השכחת ...
עת דודים כלה בואי לגני ...
ידך תנחני ...
ועוד
כל שבאח ומנגינתו . אחי שמואל זוכר עד היום כל מנגינה של כל שבאח.
בליל הושענא-רבה הוסיפו עוד שבאח אחד או שניים.
בשמחת-תורה נוסף לשבחות' חג-סוכות היו שבחות' של שמחת-תורה,אך הפעם שרו קודם שבחות' של
שמחת-תורה ולאחר מכן של סוכות.
אם חג הסוכות מתחיל בשבת , שרים גם שבחות' שבת.
הסוכה שאני וילדי בנינו הייתה
גדולה כשרה ומהודרת
הוקמה על הדשא הרחב בגינה.
כולנו נכנסנו בערב-החג וברכנו "ליישב בסוכה"
הילדים שׂיחקו וסעדו בתוכה ככל המדקדקים
ואנחנו המבוגרים ישבנו שׂוחחנו וסעדנו בה.
ראינו דרך סכך הסוכה את השמים, את ברכת הכוכבים את האושפיזין יושבים בתוכנו ומברכים אותנו.
הסעודה היתה סעודת חג שופראתית
החברותא היתה חברותא שׂמחונית ואמיתית
ברוך שזכינו גם השנה ליישב כולנו בסוכה יחדיו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
תודה רבה!