שלמה שפירא
יועמ"שית
מי היה אחראי? כולנו היינו ועדיין אחראים, "אחריות" כבר לא בלקסיקון הדיבור שלנו.
אני מבולבל - סוציולוגים צבאיים מציינים (השערה?) שכל שיטה של ארגון צבאי מבטאת את הסדר החברתי שממנו צמחה.
אנחנו במלחמה ומציגים אותה כשעשוע וגולשים על נקלה להמעטת משמעותה.
החרדים יודעים מתי לשתוק - כאשר רוצים גובר הכורח החומרי על האיסורים הדתיים גם בזמן מלחמה..
אני מבולבל - אם לשאול בעברית, אני לא מעכל ולא מבין מה קרה עם ה-יועמ"שית. אם לשאול זאת במלים ברורות בערבית = "יאעני בלעארבי, אני גם לא מבין.
יועמש איש, יועמאשית אישה, יועמאש משטרה, יועמאש זה או אחר. בערבית הייתי מציע "בואו וונמאשי" = "בואו נזרום"...
בכל מקרה - כנראה, שהמצב אליו נקלענו "אאעמאש" = ראייתנו הפכה כהה וחלשה ועמשה ראייתנו. ואל תהיה הערת הדיוט קלה בעיניכם.
קחו את "עמשא בן יתר" התנ"כי - דמות מקראית / שר צבאו של אבשלום שמרד בדוד ו- "עמשא" לא נשמר מהחרב שהיה ביד יואב בנו של דוד המלך...
העמשאים תמיד היו הבונים בחומה והנשאים בסבל הזולת.
סובלים אנחנו עכשיו מטראומות - טראומה רודפת טראומה ומה נעשה ? יש "עמאשה מסעדה". יש "עמאשה מרפאת שיניים". יש "עמאשה אחמד בעוספיה".
נזכרתי באחד העמאשים השואלים באינטרנט: "אם אני רואה ערבים בחלום , אז הפירוש שלהם זה מלאכים?"
כ- 13 ק"מ צפונית לערד נמצא "הר עמשא" בהרי חברון.
סליחה שהפרזתי בצחוקי הכואב על המצב האומלל הקשה הזה = אאגראבתו פי אלצ'יחק .
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
תודה רבה!