שלמה שפירא
מכירות נִכְסי דְּלָא-נָיְדֵי
מי לכבישים הסואנים
מי לשׂדה הבתים הקוציים הגבוהים
מי להרים שכמעט סלעיהם נגמרים
כל מי ומי כאן, בקושי בקושי, לעבודה לתורה ולגמילות חסדים.
פעם ההרגשה בלב והתמונה בעיניים, היו רחבי אופק אדם לאדם, טעם אל טעם, זוהר אל זוהר
והיו מי לתורה והיו מי לעבודה והיו מי לשדות החיטה והיו מי לרקפות לכלניות להכיר נוף אמתי מסביב האדמה
היו הרבה ערך לסֶפֶר שבלב הכפר וכל בית היה בית בית, כל שׂדה-כל מכל כל,
וידענו להנחיל נכון את הזמן.
עכשיו, הכל שאלה של מכירות נִכְסי דְּלָא-נָיְדֵי.
03.07.2010
מנשה , 11:35 4/7/2010:
השבמחקשיר מקסים שצריך להרהר בו ולהפנימו כדי להחזיר מן "המשהו שהיה "טוב" בעבר
קובי וינר , 12:09 15/7/2010:
השבמחקאהבתי מאד את השיר.
ובכל זאת רוח האדם אינה תלוית זמן. אלא תלוית אדם. לכן נשיר עוד ולעתיד " שחקי שחקי על חלומות..."
קובי
שלמה שפירא , 07:54 3/8/2010:
מחקשלום קובי,
הלוואי שנמשיך לשיר וגם לחלום "נשיר עוד ולעתיד". באשר להתייחסותך,כשאתה מציין "רוח האדם", זה אומר שיש קשר בין אדם ורוחו ואני חושב שרוח האדם כן תלוית זמן. אדם הוא בן-חלוף והזמן "משחק" בו יחדיו. אתה מציין שרוח האדם אינה תלוית זמן. ונניח שהייתה כוונתי – אל רוח האדם. ובכל זאת, "רוח" אינה עניין של רגע. עד כמה היא פועמת ועד כמה זמן היא פועמת. רוח אלוהים לא הייתה בו ופתאום הייתה בו. לא לרוחי עכשיו וכן לרוחי בפעם אחרת. כשאומרים "הוא הולך על אשר יהיה שם הרוח" – יש קשר לזמן. גם לרוח האדם יש מגמה ויש כוון ואין לה ערכי קבע ויכולה להשתנות ולהשתנות גם עם הזמן. כשחלים שנויים ברוח ניתן לקשור אותה לזמן.
אפילו בתפלה אנחנו אומרים "משיב הרוח ומוריד הגשם". האם אין קשר לזמן , לימים בעונות השנה? אני חושב שגם "רוח האדם" תלויה בזמן. איעזר במתמטיקה ונאמר "יש כאן פונקציה המייצגת אדם (על רוחו...) ביחס לזמן ואפשר לשאול מה האדם ורוחו ומהותו... בזמן מסוים. אולי ניתן לשנות את "וידענו להנחיל נכון את הזמן" ל-"וידענו להנחיל נכון את האדם בזמן". גם רציתי לציין שהחיים הם לא חלום , הם המציאות בעצמה ובכבודה והלוואי שנמשיך לשיר וגם לחלום.