יום שבת, 4 במאי 2024

שלמה שפירא: הפגנה - הפגנת המונים - הפגנות - אופיים של הפגנות משתנים עם הזמן בארץ-ישראל

שלמה שפירא

הפגנה - הפגנת המונים - הפגנות - אופיים של ההפגנות משתנים עם הזמן בארץ-ישראל

סופרים ומשוררים עם ההסתדרות ב-1 במאי 1983 

( אני מביא כאן מודעה עם רשימת סופרים ומשוררים שהופיעה ב"הארץ" עמ'7, 27.4.1983

וסליחה עם הסופרים והמשוררים, ששמם אינו כלול בין החותמים כאן מפאת קשיי תקשורת ).

 

המודעה:

כסופרים ויוצרים המהווים חלק מציבור העובדים בישראל, מצרפים קולנו לקולם של פועלי ישראל ומזדהים אתם בהפגנת-העם של ההסתדרות ב-1 במאי 1983 

 

יצחק אוורבוך-אורפז

יהודה אופן

דורית אורגד

רות אלמוג

צבי ארד

אהוד בן עזר

יעקב בסר

עודד בצר

עמוס בר

חנוך ברטוב

ק.א.ברתיני

נורית גוברין

יהודה גוטהלף

בנימין גלאי

יאירה גנוסר

זובבל גלעד

אמירה הגני

יאיר הורוביץ

נירה הראל

דליה הרץ

יוסף חנני

חיים חפר

שלמה טנאי

בנימין טנא

א.ב. יהושע

ס.יזהר

ישראל כהן

יהודית כפרי

יוסף מונדי

ב.י.מיכאלי

שלמה ניצן

מרדכי סבר

אריה סיון

אלכסנדר סנד

יונת סנד

עמלה עינת

מנחם פרי

איזה פרליס-קרסל

דן צלקה

יורם קניוק

ג. קרסל

מרדכי רון

ורדה רזיאל (ויזלטיר)

ציפי שחרור

אילן שיינפלד

בן-ציון תומר

וסליחה עם הסופרים והמשוררים, ששמם אינו כלול בין החתומים כאן מפאת קשיי תקשורת.


****************

1במאי - איפה הוא ואיפה פועלי-ישראל? היום - לא נמצא אותו אצל "עובדי הקבלן" המדוכאים!


*************

"בושה בושה בושה"

בת שנתיים על כתפיו של אביה צועקת בהפגנה "בושה בושה בושה"...

"בושה" ו- "גאווה" נלחמים היום זה בזה - איך נבין זה את זה, מתי נתקרב זה אל זה ?

בעיראק ואני ילד קטן ידעתי מהי "בושה" ונשמרתי מפני הבושה, אך גם אני המתבייש הבנתי - מרוב בושתי עלול אני לוותר גם על היקר לי. אז קמתי ונלחמתי.

אם "ביל קלינטון" יכול היה להתוודות ולומר:

"הלכתי שולל את הציבור...ואני מצטער על כך מעומק לבי"

עדיין יש תקווה גם באופק הישראלי.

27.03.2023

************************

אתיופים מפגינים

אתיופים מפגינים.

גם אני אתיופי.
גם אני האתיופי שלפעמים שׂמח לפעמים בוכה לפעמים צורח לפעמים שר לפעמים גם לי אין דורש וְאִם דרשתי, לא ממש קבלתי את שׂכרי.
גם אני עדיין מתרוצץ והתרוצצתי, מי לא יבין אל עקימת גבי וחוטמי  שאומרת דרשני.
הוא דוד - בן גוריון האתיופי
אני שלמה - שפירא האתיופי
נוכל להתבכיין, נוכל לכעוס, נוכל להפגין, אבל לא לחסום כבישים ולשׂרוף צמיגים ולהתפרע. גם אם "פרעה" צואתו לבנה וטומן אותה, דרושות גם פרופורציות גם לפרוטקציות בכל מצב ומצב. 
אסור לשׂרוף בית-קיץ שבקיץ שׂריפתו ובחורף טביעתו 
כי כולנו נמצאנו בסירה אחת מן הגולה אל המולדת.
צריך לזכור:
שדרכו של העולם - אם החָמוֹר נמוך, כל הבא ירכב עליו
ואם אני אתיופי חכם - מתוך הביצה אצרח, אהרוס קירות מחיצה ואבקע
כי כל אדם מנסה להיות אדם בכנפי צפור שיר.
מוזר איך עור-אדם עדיין רגיש כל-כך
בעולם פתוח בעולם גלובלי בעולם להטבי בעולם ששר אך עדיין מתבכיין, אלים, חוסם כבישים ושר מחאה
עדיין השׂערות עקשניות ומצמררות על ראשינו.
גם אני מפגין לצדק אמתי בהפגנה אמתית כי גם אני אתיופי אמתי.

3.07.2019

הפגנות למען החטופים ועצרות חרבות ברזל

חסרה הפגנה או אירוע? פנו אלינו hafganot.org...

שנת 2024


 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!