יום שישי, 3 במאי 2024

שלמה שפירא: ג'וזף הלר - "משהו קרה" - זמורה-ביתן, 1993, מאנגלית: אופירה רהט "לא תמיד אני מרגיש עצמי קשור היטב אל רגלי או אל עברי שלי..."

שלמה שפירא


ג'וזף הלר - "משהו קרה" - זמורה-ביתן, 1993 

מאנגלית: אופירה רהט

"לא תמיד אני מרגיש עצמי קשור היטב אל רגלי או אל עברי שלי..."

בגב הספר כתוב:

"משהו קרה" הוא ספר של חוסר-אונים אמוציונלי מוחלט ושל פסימיזם עמוק. מעטים העזו והצליחו לחדור, באיזמל חד ובהבחנה דקה אל מבוכי נפשו של ה"גיבור" העירוני המודרני..."

 

בעמוד 432:

"אני מרגיש שאני צף (נטול רגלים). נטול רגלים אני מהלך, ויש לי כאבי-ראש שאינם עושים רושם שהם שייכים לי (על רגליים שכן שייכות: קימורי כף-הרגל כואבים ודומה שהם מתפוררים; יש לי עצם בולטת בעקב אחד; האצבעות האמצעיות שבכפות רגלי מטפסות זו על זו; האחרות מסוקסות וזקוקות תכופות לאיספלניות או לרטיות לטיפול ביבלות; כריות הבשר העדינות בתחתית בהונותי משתפשפות ומפתחות דלקות אם אינני מחליף גרביים ונעליים לעתים תכופות; בסוליות רגלי אני חש עקצוץ יבש במזג-אויר קר; הרקמה שבין הבהונות המסוקסים מתבקעת ומתקלפת; ועלי לזרות פנימה אבקת טלק. אין גבול לפגעים שיכולתי לתאר). לא תמיד אני מרגיש עצמי קשור היטב אל רגלי או אל עברי שלי. ...


2011, ספט׳ 7

 

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!