שלמה שפירא
התנאיות השתנתה וההשתנות חוזרת יום-יום, גם לפני "יום הכיפורים" וביום-הכיפורים : אם A ו -B מציינים תכנים שפיטים - קיימות ארבע האפשרויות הבאות : A מחוייב ו- B מחוייב. A מחוייב ו- B נשלל. A נשלל ו- B מחוייב. A נשלל ו- B נשלל. "אלוהים" עושה לנו סדר ביום הכיפורים - במושג / במושגים / בהישגים, באכזבות, בתסכולים וכו' שהיו לאורך כל השנה. הזמנים השתנו: ב- יום הכיפורים" משמעות "הנקודתיים" כפולה "שבעתיים". משמעות חדשה בשנים האחרונות - ילדים רוכבים על אופניים. יש מבוגרים שעושים להם חשבון-נפש וגם הם רוכבים על אופניים ביום-הכיפורים - ללמדך שמימן קל מדו-תחמוצת הפחמן ויכולים לחשוב בדרכים שונות על אלוהים. הזרמים הגלווניים עם ההקשרים הסיבתיים גם הם השתנו. מה היה?: - "מחול לי ואמחול לך: - "אמחול לך ותמחול לי". (בעיראק היינו משיבים: "מחול לך") . אלוהים עזר ועוזר במחילה. אך לאלוהים - נשארו אותם מספרים, פונקציות ומחשבות ולנו בושת-הפנים. אין חלומותינו ביום הכיפורים בשפת-קודש ואין שומרים על השפה ה-אישית בתוכן ההארה. בני-המרה הפכנו עצמנו בקלי קלות : פעילים-סבילים. כבדים-קלים לקבל-לתת ו- אלוהים שריר וקיים לעד.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
תודה רבה!