שלמה שפירא
*
חשש לבאות
עלומים זעוקים עלובים אנחנו מפני העצב:
בֵּרוּץ בועות היכלו של אדם
בבואות חרוכות מעונו
סחור סחור חלחול מכחולו
פטפוט טרשים רכיליותו
חפוז קנאה עד שבר גֵּו תמימותו.
מי האדם?! הזעוק הספוג התועה הבוכה
קטונתי וקטונתי עד חדרי בטן
עוגן לבי סערות נדודים
חשש גדול לבאות.
1995
* *
הצדק באבסורד
ארוחה הוא דבר בסיסי, מעבר לאמת והצדק.
כל אחד והארוחה שלו:
לכן כך - הפה, השיניים, הלשון, העיניים, הידיים...
יש והוא מחכה לאבוקדו שיבשיל
יש והוא אוסף אבנים כדי לחבוט באגוז קשה
יש ומבקש סוג של בוטן לרפואתו
יש והוא במתמטיקה עם עצמו כמה לאגור מזון לימי שלגו
יש והוא עושׂה מעשׂה של החי על המת ומסיק מסקנות על אסם תבואתו
יש והוא זקוק לעזרה בפענוח חלומותיו
יוסף צדיקנו יפענח מה פשרם
והוא בעצמו אינו צדיק.
1995
*
חשש לבאות
עלומים זעוקים עלובים אנחנו מפני העצב:
בֵּרוּץ בועות היכלו של אדם
בבואות חרוכות מעונו
סחור סחור חלחול מכחולו
פטפוט טרשים רכיליותו
חפוז קנאה עד שבר גֵּו תמימותו.
מי האדם?! הזעוק הספוג התועה הבוכה
קטונתי וקטונתי עד חדרי בטן
עוגן לבי סערות נדודים
חשש גדול לבאות.
1995
* *
הצדק באבסורד
ארוחה הוא דבר בסיסי, מעבר לאמת והצדק.
כל אחד והארוחה שלו:
לכן כך - הפה, השיניים, הלשון, העיניים, הידיים...
יש והוא מחכה לאבוקדו שיבשיל
יש והוא אוסף אבנים כדי לחבוט באגוז קשה
יש ומבקש סוג של בוטן לרפואתו
יש והוא במתמטיקה עם עצמו כמה לאגור מזון לימי שלגו
יש והוא עושׂה מעשׂה של החי על המת ומסיק מסקנות על אסם תבואתו
יש והוא זקוק לעזרה בפענוח חלומותיו
יוסף צדיקנו יפענח מה פשרם
והוא בעצמו אינו צדיק.
1995
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
תודה רבה!