שלמה שפירא
התגלע ולא התגלה - זאת מצאתי בקיבוץ
נכנסה בי פתאום רוח דקדוקית זה שלושה ימים ושאלתי את עצמי,
מדוע מנהל בית הספר בקיבוץ גליל-ים השתמש במלה "התגלע" ולא, למשל, "התגלה".
שמעון דרזנין, מנהל בית הספר בגליל-ים אמר עלי בשנת 1966 בישיבת מורים:
"מורה טוב מן החוץ שהתגלע בו רצון חזק ללמד ילדי קיבוץ - כימיה וביולוגיה - עם כימיה התיישבותית"
אז הייתי נשׂוי טרי, תושב הרצליה הסמוכה לגליל-ים וממרפסת ביתי (קומה שלישית) צפיתי על מרחבי השדות הירוקים של הקיבוץ וכל רגע בשבילי היה חלום. הרגשתי שאני מחבר את המושבה עם הקיבוץ בקשרי חיים שמחברים אותנו בהתגלעות חלוצית לאחר החורבן והאבדה.
האמת, שהיה קשה ללמד ילדי קיבוץ, במיוחד שאתה מורה צעיר מן החוץ וכל תלמיד ותלמיד בוחן אותך בזכוכית מגדלת.
ורק היום, כעבור חמישים שנה אני מרגיש מהי התגלעות במיטבה כי אז וגם היום הרגשתי שמצאתי עד כמה מחנכי-קיבוץ דייקו בשׂפה העברית וניסו לדייק גם בדרך חייהם ובחינוך ילדיהם.
22.06.2016
התגלע ולא התגלה - זאת מצאתי בקיבוץ
נכנסה בי פתאום רוח דקדוקית זה שלושה ימים ושאלתי את עצמי,
מדוע מנהל בית הספר בקיבוץ גליל-ים השתמש במלה "התגלע" ולא, למשל, "התגלה".
שמעון דרזנין, מנהל בית הספר בגליל-ים אמר עלי בשנת 1966 בישיבת מורים:
"מורה טוב מן החוץ שהתגלע בו רצון חזק ללמד ילדי קיבוץ - כימיה וביולוגיה - עם כימיה התיישבותית"
אז הייתי נשׂוי טרי, תושב הרצליה הסמוכה לגליל-ים וממרפסת ביתי (קומה שלישית) צפיתי על מרחבי השדות הירוקים של הקיבוץ וכל רגע בשבילי היה חלום. הרגשתי שאני מחבר את המושבה עם הקיבוץ בקשרי חיים שמחברים אותנו בהתגלעות חלוצית לאחר החורבן והאבדה.
האמת, שהיה קשה ללמד ילדי קיבוץ, במיוחד שאתה מורה צעיר מן החוץ וכל תלמיד ותלמיד בוחן אותך בזכוכית מגדלת.
ורק היום, כעבור חמישים שנה אני מרגיש מהי התגלעות במיטבה כי אז וגם היום הרגשתי שמצאתי עד כמה מחנכי-קיבוץ דייקו בשׂפה העברית וניסו לדייק גם בדרך חייהם ובחינוך ילדיהם.
22.06.2016
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
תודה רבה!